Jump to content
Annons

FL Studio med dualcore


robinbennich

Recommended Posts

Annons
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 år senare...
Sorry om tråden kommer upp igen men jag har inte märkt av några problem med att köra dual-core :S

Vet du om man verkligen använder dualcore? Jag står i läge att skaffa ny dator för musikskapande och har just FL och behöver mer kräm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry om tråden kommer upp igen men jag har inte märkt av några problem med att köra dual-core :S

Vet du om man verkligen använder dualcore? Jag står i läge att skaffa ny dator för musikskapande och har just FL och behöver mer kräm.

Gammal tråd ju, Att köra på dualcores ska inte vara några perblem i själva programmet. Dock kan vissa VST pluggar inte avända båda kärnorna samtidigt. Men det är inga problem eftersom all nya pluggar ska klara detta & om du använder äldre pluggar som tex vaungard kommer dessa att fördela sig på de olika kärnorna.

//Nexustwins

Link to comment
Dela på andra sajter

Inge problem att köra på dualcore men FL använder bara ena kärnan.

Säker på det? Jag ahr kört Fl på Dualcore utan problem, När det tog stopp på min vanliga 3,0 GHZ kunde jag köra Samma projekt på min 3,2 GHZ Dualcore.

//Nexustwins

Link to comment
Dela på andra sajter

Inge problem att köra på dualcore men FL använder bara ena kärnan.

Säker på det? Jag ahr kört Fl på Dualcore utan problem, När det tog stopp på min vanliga 3,0 GHZ kunde jag köra Samma projekt på min 3,2 GHZ Dualcore.

//Nexustwins

Iaf. om du kollar i Windows Task Manager så ligger det bara belastning på ena kärnan.

Troligtvis åtgärdat till FL7 som är på kommande.

fl.jpg

Redigerat av aburman
Link to comment
Dela på andra sajter

Inge problem att köra på dualcore men FL använder bara ena kärnan.

Säker på det? Jag ahr kört Fl på Dualcore utan problem, När det tog stopp på min vanliga 3,0 GHZ kunde jag köra Samma projekt på min 3,2 GHZ Dualcore.

//Nexustwins

Iaf. om du kollar i Windows Task Manager så ligger det bara belastning på ena kärnan.

Troligtvis åtgärdat till FL7 som är på kommande.

Okey, har själv kollat i taskmanager. Ser balanserat ut, du kan högerklika på en process & välja kärna. Synd att det inte är så detaljerat så det går in till VST:er..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...