Jump to content
Annons

hip hop r´n´b refills!


Cat (oregistrerad)

Recommended Posts

Cat (oregistrerad)

hej alla där..jag undrar om det finns någon här som kan tipsa oss om vart eller vilka som är de bästa hip hop refills för reason 2.5..finns det nån slags skiva med feta hip hop beats kanske?? ni som gör hip hop vilka refills använder ni er utav....ett svar skulle uppskattas väldigt högt.....

tack på förhand

mvh

catrine

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det beror ju på om du vill ha gratis refills eller om du kan täna dig att betala för dem! (Då är de ju i regel lite bättre också) Komersiella hip-hop refills finns det mängder av. T ex har jag för mig att man kan hitta några på propellerheads hemsida bl a! Annars är det ju bara att söka på Hip hop refills på nätet! Angående vilka som är bra så är det ju lite av en smaksak vilka ljud man personligen gillar. För det mesta kan man ju ladda hem en demo av refillet och lyssna själv.

Kolla in på Modernbeats.com t ex.

Redigerat av Jejje
Link to comment
Dela på andra sajter

Zero-G Grinding Beats (både trummor och "construction kits"), AMG Dirty Ol' Relics (för Rhodes & andra smutsiga instrument), AMG Black II Black 1 & 2 (för mer oldskool rap-ljud), Big Fish Audio Hip Hop Refill (loopar och c.kits även här)

Det finns många ljudbanker som kan vara lämpade för HipHop, som inte är refills. Modernbeats har redan nämnts, och de har patchar för NN-XT till sina ljudbanker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du bor i stockholm, eller har vägarna förbi, kan jag tipsa om estrad......vi har inhandlat ett tiotal constructionkits där......och dom har flera hundra, om inte upp till tusen till och med.....! Fråga lirarn med rastaflätorna (undervåningen, synthmannen), så kommer han dra med dig in på lagret och öppna ett strort jävla skåp med hundratals skivor......det är bara att säga vad du är ute efter för sound, så plockar han fram massor.....! kan varna dig, han är ruskigt bra säljare, så det är lätt att man bränner ett par tusen på 20min typ.....

Annars finns E-lab obession och foundation, stylus har en del bra hiphop grejor....men då är det bara trummor....

Neptunian drums och Timbalicius drums från ModernBeats kan jag varmt rekomendera för riktigt bra clubljud (trummor)....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...