Vender Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 LÅTNAMN: Do you wanna be my fjortisboy ARTIST/GRUPP: Burken ft. Erikane GENRE: Dance LÅTLÄNGD: 3:21 KOMPOSITÖR: Burken PRODUCENT: Burken INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: Mp3 STORLEK: 4.61 MB LÅTLÄNK: låten Ja va säger man, ta det med humor 😆 Ni får gärna ge synpunkter på produtionen o ge mig tips om vad som är bra/dålig, vad som kunde göras bättre osv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jejje Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 (edited) Det här är kul men ganska dåligt på sitt för genrens charmiga vis! Jag tycker att produktionen skulle kunna kunna ha lite mer bett! Trummorna känns ganska lama. Välj t ex en kagge med mer snärt i sig. Ljuden känns också ganska barnsliga överlag men jag antar att detta är högst avsiktligt! Skulle kanske kunna "fylla ut" det hela med någon pad så att det blir lite "större" sound!? Sången skulle kunna ha lite mer inlevelse. Som det låter det nu låter det som att sångerskan inte riktigt bryr sig. Rent tekninskt är det dock helt okej! Tycker också att det är lite för mycket effekter på sången. Det känns lite väl överdrivet. Skulle kanske kunna ha kvar effekterna i vissa partier men tona ner dem i andra??? Ni får satsa på en sommarhit nästa sommar! Edited November 3, 2005 by Jejje Link to comment Share on other sites More sharing options...
prime_66 Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 Man hör inte vad hon sjunger. Dränkt i effekt..inte bra. Låter lite för mkt general midi om ljuden också. O låten är inte supercatchig..ett albumspår på EMMA på sin höjd. 😕 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thimmie Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 Nja... Inte alls min grej. Sådär, text va? 😱 Men det skulle ju vara komiskt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tbruce Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 Vissa delar av texten är roliga... andra delar är bara äckliga och inte särskilt skoj. 😱 Produktionen låter väl precis så billig euro som den ska... typ? Kanske inte världens catchigaste låt näe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts