Jump to content
Annons

Let me be


MJInc

betygsätt  

9 röster

  1. 1. betygsätt

    • 5 superduper
      0
    • 4 kanon
      0
    • 3 bra
      4
    • 2 nje
      1
    • 1 skräp
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Let me be

ARTIST/GRUPP: Micke Jonsson

GENRE: elektronisk musik

LÅTLÄNGD: 2:56

KOMPOSITÖR: MJ

PRODUCENT: MJ

EV. MEDVERKANDE: MJ

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3 / 192kbps

STORLKEK: 4.1 Mb

STATUS: demo

LÅTLÄNK1: http://mjinc.ebijo.com/mp3/33.Let%20me%20be.mp3

Hittade en låt som jag avslutade som projekt för en dryg månad sedan som jag tänkte jag kunde plåga er med.

Är väl i princip avslutad, men har ni en åsikt om den så skriv gärna en rad....

//Micke...

ps. glömde varna för lite svengelsk dialekt på uttalen i sången. 😱😄

Redigerat av MJInc
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok MJInc 😄 ..bra/intressant låt med kreativ text om vardagen..kanske skall du prova att emellanåt sjunga lite mer "upp o ner" för att få lite mer variation.men inte mycket mer..om du förstår vad jag menar 😱 ,,roligt hur som helst att du slänger upp en annorlunda låt..ngt som jag försöker bidra med 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tja!

inte min stil alls, men blev ändå sugen att lyssna vidare... klockren tycker jag!!!

bra jobbat!

Tack 😄

Ok MJInc 😉 ..bra/intressant låt med kreativ text om vardagen..kanske skall du prova att emellanåt sjunga lite mer "upp o ner" för att få lite mer variation.men inte mycket mer..om du förstår vad jag menar 😛 ,,roligt hur som helst att du slänger upp en annorlunda låt..ngt som jag försöker bidra med 😉

Gick textinnebörden fram!? Trodde nästan den skulle vara för kryptisk/långsökt. 😉

Angående sången förstår jag inte riktigt vad du menar, men det kanske är just därför det låter som det gör. 😛

Men till mitt försvar får jag väl skylla på att sången är den musikaliska delen jag hållit på med minst, så där finns det en hel del kvar att utveckla... 😛

Annorlunda? Jo, varje låt är verkligen inte den andra lik när jag håller på. 😛

Fast nån röd tråd kanske det omedvetet finns.... 😉

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte min stil, men inte så illa. Det som stör är sången som slår igenom på ett obehagligt sätt. Det man kan sakna är väl någon sorts hook - det blir lite enformigt i längden. Dessutom känns låten lite trist efter ett tag eftersom samma sak går om och om igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom känns låten lite trist efter ett tag eftersom samma sak går om och om igen.

Lite det låten handlar om, den gråa vardagen/ekorrhjulet som går om å om igen.... 😛😉

//Micke....

ps. letar fortfarande efter "hooken" men efter 30-talet låtar har jag ta mig tusan ännu inte hittat den... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att denna låt skulle lyfta flera steg med en annan röst, helst ljusare o mer melodisk.

Plocka sedan in ett nytt parti som bryter helt med nuvarande sound antingen mitt i eller i slutet.

Tycker dock att låten har en del charm redan nu! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

GUD EN SÅN SVENGELSKA! VÄRSTA JAG HÖRT!!!!! Det funkar inte!

Tråkig melodi också. Äntligen kommer det en låt jag inte tycker är bra.

(Folk har säkert upplevt mig som en smörig ryggdunkare mellan varven,

men som jag sagt tidigare - här finns oerhört mycket begåvat folk.)

Kanske om den sjungits med en engelsman, med lite inlevelse...jag vet inte.

Men..sedan skall jag också flika in att denna genren är inget jag går loss på -

har aldrig så gjort, inte ens på 80-talet, då blev det mest Chaka Khan och Scritti Politti 😳)

Får jag såga den här? Isåfall är det väl första gången.

Hursomhelst önskar jag Dig en trevlig helg. 🙁

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Min första tanke jag får är känslan av ett lite "mulligare" Kraftwerk, tycker det påminner om deras sätt att strukturera en låt

Den skulle nog helt klart tjäna på att ha någon mer melodi i sig, något mer hookigt. Behöver inte vara några stora grejer, bara något som sticker ut lite från det i övrigt monotoma. Samt att det blir i längden lite segt när sångmelodin gör samma sak som syntarna.

Vad jag gillar med den är att den kompromisslöst behåller sitt gung.

Lite motsägesfullt, jag vet, men det kanske är just så, jag gillar låten men skulle vilja få ut lite mer, man blir lite snuvad på konfekten som det är nu.

Men som sagt, bra låt tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tankarna går lite åt depeche hållet tycker jag. Som du varnat för själv tycker jag att engelskan är tämligen lidande här. Det förtar lyssningen lite. Sedan upplever jag inte att det händer så mycket i låten. Mycket repetitiv. Bryt kompet, arret eller något. Trummorn mal ju bara på, ända till det där något aviga fillet. I övrigt gillar jag ljuden och grundkonceptet i låten. Det kan bli något om du sliter lite till i det.

Edit: Sen måste jag säga att jag är tveksam till raden: Lazy razor. En lat rakapparat? Är det månne slö du är ute efter?

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Nad!! 😠😄 Klart du får såga....måste ärligt säga att din sågning gjorde mig glad, fick mig att skratta till inombords! Helgen kommer bli skitbra tror jag. 😎 Tack...

Depeche är helt klart en stor inspirationskälla, å med ett nyutgivet spännande album kommer dom säkert influera en hel del framöver. 😉

Neko: lazy razor var nog meningen att det skulle innebära slö rakhyvel, fast ibland blir grammatiken å meningsbyggnaden lidande pga ordflödet/textrytmen. 😛😄

Tack alla för era synpunkter å feedback! Har helt klart fått en del insikter i vad jag bör lägga/rätta till framöver....å nästa gång får jag nog hyra in en äkta britt! 😛😎😄

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...