Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej. Har ett beat jag diggar nu. Har den i en loop typ. Den börjar med en trumma sen i loopen är det diverse saker. jag vill spela in denna. Men måste kan lägga upp allt eller man kan spela in loopen om igen och ändå¨få med hela. Ända till jag trycker stop typ,,?

tack för alla svar man får här,,

MVH Erik

Annons
Posted

Du får nog försöka förklara lite mer ingående vad det är du vill göra. Jag förstod inte alls 😆

Posted
(Fick detta i ett PM)

tjenare. jo jag har en låt va. Den börjar med ett trummkomp. Sen har jag satt left på ett ställe då. Där börjar typ låten. allt innan left är ett intro.. Sen mellan left och right är allt det sjysta hehe. Alltså jag vill inte kopiera upp allting tusen ggr utan kan man typ spela in loopen bara?`

Alltså jag sätter igång låten den rullar på sen så går den i loopen ändå till jag säger stop. går det att spela in så?

Hehe se om du fattar nu

Ja, jag förstår vad du menar, och nej, tyvärr. Man kan inte få sequencern att rita ut en loop på det sätt du efterfrågar (så som man kan göra med exempelvis Ableton Live). Men du kan ju markera allt det som ligger i loopen och som du vill ska upprepas, hålla ner alt och duplicera-dra ut det hur många gånger du vill. Simpelt och mycket snabbare 😆 Eller helt enkelt bara kopiera och klistra in.