Jump to content
Annons

Jejje


Jejje

Recommended Posts

Hallå!

Nu har jag äntligen kommit till skott och registrerat mig. Har mest förut suttit och läst inlägg och lyssnat på låtar och blivit irriterad på att jag inte kunnat göra inlägg, men nu får det vara slut på den saken. :rolleyes: Jag är relativt ny på det här med att göra musik på datorer (har lirat bas i band förut) men jag har gett mig den på att det ska gå. Håller just nu på med att göra synthpop-låtar (fast jag egentligen lyssnar mest uteslutande på hårdrock i alla dess former) Kommer nog att behöva mycket hjälp med det tekniska.

Vi hörs vidare ute på forumet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hallå!

Nu har jag äntligen kommit till skott och registrerat mig. Har mest förut suttit och läst inlägg och lyssnat på låtar och blivit irriterad på att jag inte kunnat göra inlägg, men nu får det vara slut på den saken. 😄 Jag är relativt ny på det här med att göra musik på datorer (har lirat bas i band förut) men jag har gett mig den på att det ska gå. Håller just nu på med att göra synthpop-låtar (fast jag egentligen lyssnar mest uteslutande på hårdrock i alla dess former) Kommer nog att behöva mycket hjälp med det tekniska.

Vi hörs vidare ute på forumet!

Är det vem jag tror att det är? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå!

Nu har jag äntligen kommit till skott och registrerat mig. Har mest förut suttit och läst inlägg och lyssnat på låtar och blivit irriterad på att jag inte kunnat göra inlägg, men nu får det vara slut på den saken. 😄  Jag är relativt ny på det här med att göra musik på datorer (har lirat bas i band förut) men jag har gett mig den på att det ska gå. Håller just nu på med att göra synthpop-låtar (fast jag egentligen lyssnar mest uteslutande på hårdrock i alla dess former) Kommer nog att behöva mycket hjälp med det tekniska.

Vi hörs vidare ute på forumet!

Är det vem jag tror att det är? 😉

?

Välkommen till forumet, Jejje!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är det! Om du inte förväntat dig Britney Spears förstås 😄 Vicken vacker bild du har 😉

Britta Spjut är ingen jag skulle vilja se regga sig på det här forumet inte.

Välkommen då!

Jodå, självklart är min bild snygg. Du borde också skaffa dig en. Det är så man får "cred" ( som kidzen säger ) här på forumet.

( Detta är alltså min bror, för er som inte är synska )

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen tjenare!!

Hoppas du kommer att trivas här. Ser fram emot att få höra dina alster. 😉

Mvh / djonas

Hallå!

Då behöver jag hjälp med något så töntigt enkelt som att konvertera låtarna till MP3-format. Det kanske jag kan läsa om någonstans på forumet? Borde ju finnas nån annan som varit lika okunnig som jag!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är det! Om du inte förväntat dig Britney Spears förstås 😉  Vicken vacker bild du har 🙂

Britta Spjut är ingen jag skulle vilja se regga sig på det här forumet inte.

Välkommen då!

Jodå, självklart är min bild snygg. Du borde också skaffa dig en. Det är så man får "cred" ( som kidzen säger ) här på forumet.

( Detta är alltså min bror, för er som inte är synska )

Vem vet! Britta Spjut kanske har en hel del matnyttiga tips. Så många låtar som hon måste ha skrivit under sin karriär 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen tjenare!!

Hoppas du kommer att trivas här. Ser fram emot att få höra dina alster. 😉

Mvh / djonas

Hallå!

Då behöver jag hjälp med något så töntigt enkelt som att konvertera låtarna till MP3-format. Det kanske jag kan läsa om någonstans på forumet? Borde ju finnas nån annan som varit lika okunnig som jag!?

Använder du Cubase kan du göra det där.

File -> export -> audio mixdown. Välj MP3 som format (givetvis stereo). Jag rekommenderar att du kodar i 160 kbit/s eller högre.

Annars kan du ju kolla på studios hemsida. Har för mig att där ska finnas nåt verktyg för MP3-kodning att ladda hem gratis. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen tjenare!!

Hoppas du kommer att trivas här. Ser fram emot att få höra dina alster. 😉

Mvh / djonas

Hallå!

Då behöver jag hjälp med något så töntigt enkelt som att konvertera låtarna till MP3-format. Det kanske jag kan läsa om någonstans på forumet? Borde ju finnas nån annan som varit lika okunnig som jag!?

Använder du Cubase kan du göra det där.

File -> export -> audio mixdown. Välj MP3 som format (givetvis stereo). Jag rekommenderar att du kodar i 160 kbit/s eller högre.

Annars kan du ju kolla på studios hemsida. Har för mig att där ska finnas nåt verktyg för MP3-kodning att ladda hem gratis. 🙂

Mvh / djonas

Tack så mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...