Jump to content
Annons

Musiktips till High Society-tillställning


MusicGene

Recommended Posts

Jag skall hjälpa till att ordna en middag med dans efteråt. Stilen skall vara väldigt uppklädda så jag har fått i uppdrag att skaffa "lyxig" musik. Då tänker jag både bakgrundsskval à la Jamie Cullum och lite Frank Sinatra.

Jag skulle vilja få lite tips på bra artister/låtar som skulle passa in till en sån här tillställning. Gärna låtar att dansa vals/foxtrot/motsv till också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
captain nemo (oregistrerad)

Natalie Cole sjunger Nat King Cole på plattan Unforgettable. Bra att dansa till.

Diana Krall fungerar också, precis som Norah Jones.

Monica Zetterlund samt Jan Johansson.

Om du får tag i det - norskt band som heter The Real Thing. Super.

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
En låt som alltid går hem i dessa sammanhang är, lite otippat, Motorheads "Love Me Like A Reptile". Kan det bli mer High Society än så? Jag tvivlar.

"No Class" med samma grupp kanske passar bättre?

Hehe eller möjligtvis den dralåten "fu** the police" med tja jag tror rage against te machine har framfört den iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

En låt som alltid går hem i dessa sammanhang är, lite otippat, Motorheads "Love Me Like A Reptile". Kan det bli mer High Society än så? Jag tvivlar.

"No Class" med samma grupp kanske passar bättre?

Hehe eller möjligtvis den dralåten "fu** the police" med tja jag tror rage against te machine har framfört den iaf.

fuck the police är NWA, Niggers with Attitude. Den passar inte heller här.

Ska kolla Rod Stewart 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...