Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag skall hjälpa till att ordna en middag med dans efteråt. Stilen skall vara väldigt uppklädda så jag har fått i uppdrag att skaffa "lyxig" musik. Då tänker jag både bakgrundsskval à la Jamie Cullum och lite Frank Sinatra.

Jag skulle vilja få lite tips på bra artister/låtar som skulle passa in till en sån här tillställning. Gärna låtar att dansa vals/foxtrot/motsv till också.

Annons
Guest captain nemo
Posted

Natalie Cole sjunger Nat King Cole på plattan Unforgettable. Bra att dansa till.

Diana Krall fungerar också, precis som Norah Jones.

Monica Zetterlund samt Jan Johansson.

Om du får tag i det - norskt band som heter The Real Thing. Super.

//nemo

Posted

Allt med Dean Martin. Tony Bennett, Sammy Davis Jr, James Bond-musik... Robbie Williams storbandsjazzplatta funkar också.

Posted

Antonio Carlos Jobim album "Stone Flower" från 1970.

Bossa Novans skapare med låtar som Girl from Ipanema.

Otroligt cool cocktail-musik.

Rekommenderas starkt! 😆

Posted
Girl from Ipanema

Klassiker!! Kan inte åka hiss utan att nynna på den... 😳

• 2 weeks later...
Posted

En låt som alltid går hem i dessa sammanhang är, lite otippat, Motorheads "Love Me Like A Reptile". Kan det bli mer High Society än så? Jag tvivlar.

Posted
En låt som alltid går hem i dessa sammanhang är, lite otippat, Motorheads "Love Me Like A Reptile". Kan det bli mer High Society än så? Jag tvivlar.

Jag tänkte mer på Slayer's 'god hates us all' eller Diciple som den egentligen heter (stavade jag rätt?)

Posted

"No Class" med samma grupp kanske passar bättre?

Posted

Hehe eller möjligtvis den dralåten "fu** the police" med tja jag tror rage against te machine har framfört den iaf.

Posted

Skulle tänka mig att Rod Stewarts Great American songbook-plattor skulle funka också.

Om man vill ha gammal musik i nytappning s a s :rolleyes:

Posted

Hehe eller möjligtvis den dralåten "fu** the police" med tja jag tror rage against te machine har framfört den iaf.

fuck the police är NWA, Niggers with Attitude. Den passar inte heller här.

Ska kolla Rod Stewart 😏