Guest kompanjon Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 tjao sitter å pillar med logic 7.1 på min powerbook 12". jag har ännu inte införskaffat något exernt ljudkort, men jag är inte heller så säker på att jag ska det. jag klarar mig nämligen bra på lineingången ändå, pysslar med lo-fi va. mina frågor är: 1. vad vinner man egentligen på ett exernt ljudkort(förutom bättre ljudkvalité)?? 2. hur är det med latency? jag tänkte skaffa ett midi-klaviatur, fixar powerbookens interna jadajada det? sysslar med musik inte teknik så räkna med att få förklara på bäbisnivå 😄🙂 tack på förhand Link to comment Share on other sites More sharing options...
mornel Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 2. hur är det med latency? jag tänkte skaffa ett midi-klaviatur, fixar powerbookens interna jadajada det? Om du köper en midiklaviatur med usb så ehöver du ingen extrautrustning (som ett midi interface). Med core audio kommer du ner till knappt märkbar latency. Det är toppen! Jag tror att jag får 3-4ms latency på min iBook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MusicNixon Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 Jag tycker att det interna ljudkortet har förvånansvärt bra latency och bra ljudkvalitet. Åtminstone i hyfsat nya Macar. Jag har ibland spelat keyboards live med min Powerbook som ljudmodul och nöjt mig med det interna. Inga missöden har skett, och jag har inte störts av någon latency. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kompanjon Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 ujuj underbart. livet leker. tack för svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts