Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla synthvetare!

Jag har ett litet problem med min Roland Alpha Juno-1, pitchhjulet funkar inte som det ska. 😄

NÀr jag köpte synthen visste jag att det inte fungerade, trodde det bara var fjÀdern, men det visade sig vara nÄtt annat fel ocksÄ. NÀr jag öppnade synten fattades en lÄsskruv som ska hÄlla hela hjulet pÄ plats, sÄ jag satte dit en ny i samma dimension men bendfunktionen funkar ÀndÄ inte (men mod.funktionen gör det).

Man kan ju leva utan pitchhjulet men det stora problemet Àr att om man har instÀllt bend-rangen pÄ ex. 2 sÄ stÀmmer hela synten om sig!!! Detta hÀnder dock bara i memorybanken och ej i preset. Skulle ju kunna stÀlla alla vÀrdena pÄ noll, men styr man synthen via midi Àr den vanligt stÀmd och benden uppför sig som den ska.

Vet inte vad jag ska göra, gĂ„r det reparera eller mĂ„ste jag fĂ„ tag pĂ„ ett nytt hjul (om det gĂ„r)?? 🙂

MVH / T

• 1 mĂ„nad senare...
Annons
Postat

Ingen som vet om jag kan göra nÄgot Ät det sjÀlv?

Men har kollat runt lite och sett att roland har en verkstad. Är det nĂ„gon som har erfarenhet av dem, gĂ€llande pris, service, tid osv?

Tack pĂ„ förhand! 😆

Postat

I vÀntan pÄ bÀttre svar hÀr, sÄ vet jag att en del synthmekare hÄller till pÄ www.99musik.com, kolla in dÀr!

SjÀlv har man ju tyvÀrr tummen mitt i handen nÀr det gÀller sÄnt hÀr...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.