Jump to content
Annons

tufft puff skydd!


MickeMikrofon

Recommended Posts

Annons

Hej!

Jag googlade lite och hittade den här sidan. Du får den för ca 370 kr.

Harebra!

//iHz

EDIT: Ok, jag är erkänner mig besegrad. Claes hann före... Med ett bättre pris också! 😆 Attans!

Redigerat av iHz
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte hunnit med att testa så långt ännu, men jag misstänker att skillnaden är ytterst marginell. Jag ska försöka ta mig i kragen och se om jag hinner göra lite testinspelningar i helgen, med olika typer av puffskydd - så att det finns en jämförelse att lyssna på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här helgen också..!? 😆😆😆

Jag har heller inte hunnit göra någon genomgripande test. Men bekanta som arbetar i ännu bättre miljö (digidesign, neumann etc) än jag har i alla fall klart uttryckt att de tycker att skillnaden är klart säkerställd sett positivt för metallpuffskyddet...

Då använder vi Golden Age metallpuffskydd som är runda och därmed täcker litet större yta - och samtidigt är något billigare. Men det vore kul att prova ett SP-puffskydd också.

Redigerat av Violiner
Link to comment
Dela på andra sajter

Den här helgen också..!? :rolleyes:😉😆

Somliga har alldeles för bra minne, så att de kommer ihåg att jag tänkte göra detta för lääääänge sedan också...? 😆

Jag ska verkligen göra ett försök att hinna med denna gången. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag jobbade på radion köpte vi in puffskydd av metall till samtliga studior. Dels för att man ser genom dem lättare vilket gör att de inte skymmer sikten i studion, men även för att de går att diska om de blir skitiga (vilket de blir) och slutligen för att de håller bättre och funkar riktigt bra.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Somliga har alldeles för bra minne... 🙂

Säg det till min fru också... 🙂

Du är förlåten bara du inte glömmer kuvertet idag... 🙂🙂

Lugna puckar - du ska ha det i morgon om Posten sköter sig. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...