Jump to content
Annons

Hjälp med monitorer

Recommended Posts

jett5 (oregistrerad)
Postat

Tjenare alla!

Idag var jag inne på musikbörsen i gbg för att titta på ett par monitorer. Som vanligt hade de inte några monitorer inne i den prisklassen jag var ute efter (< 2000 kr )...

Jag är inte ute efter ett par top-of-the-line monitorer. Jag har helt enkelt inte råd att lägga hur mycket pengar som helst på min lilla studio. Enligt killen på musikbörsen tyckte han att jag skulle spara pengar och köpa ett par för runt 3000 istället, vilket leder mig in på min fråga:

Kan man få ett par hyfsade monitorer för under tvåtusen riksdaler eller är det att kasta pengarna i sjön.

*johan

Annons
Postat
Tjenare alla!

Idag var jag inne på musikbörsen i gbg för att titta på ett par monitorer. Som vanligt hade de inte några monitorer inne i den prisklassen jag var ute efter (< 2000 kr )...

Jag är inte ute efter ett par top-of-the-line monitorer. Jag har helt enkelt inte råd att lägga hur mycket pengar som helst på min lilla studio. Enligt killen på musikbörsen tyckte han att jag skulle spara pengar och köpa ett par för runt 3000 istället, vilket leder mig in på min fråga:

Kan man få ett par hyfsade monitorer för under tvåtusen riksdaler eller är det att kasta pengarna i sjön.

*johan

Under 2000 finns inget vettigt, så vitt jag vet. Runt 2000 finns det några mindre varianter, men jag måste hålla med musikbörsens säljare. Käka knäckebröd i några månader och köp dig ett par för 3000-4000kr, så kommer du inte att ångra dig. 4000 är visserligen dubbelt så mycket som 2000, men du får 20 gånger bättre monitorer.

Postat

Kanske ett dumt inlägg men, men.. Et par bra hörlurar skulle inte räcka då? Då kan du ju spara ganska mycket pengar.

jett5 (oregistrerad)
Postat
Kanske ett dumt inlägg men, men.. Et par bra hörlurar skulle inte räcka då? Då kan du ju spara ganska mycket pengar.

jo hörlurar är ju det jag använder idag och det fungerar juh, men jag är lite trött på att kränga på mig ett par hörlurar så fort man skall fixa nåt i nån låt. Men vad tror ni om t.ex. dessa:

http://www.musikborsen.se/frameset.aspx?id...tno=148868&fm=1

*johan

jett5 (oregistrerad)
Postat
Varför inte köpa beg.? Då kan du säkert få ett par under 2000 kr...så är BRA

Inte en dum idé faktiskt! Ska kolla runt lite! Tack så mycket alla för hjälpen!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.