Jump to content
Annons

Dancelot - Söta Fia


Recommended Posts

Annons

hmmm... 😉 Låter helt ok 🙁 ... men jag gillar inte sångösten så hemskt mycket, och texten är inte heller den bästa! Men musiken är helt okej!

Vad har du gjort med rösten, förresten? har du lagt en chorus på den, ellerrr? Tycker att du ska centrera den lite mer.

\Dana 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Takkar för synpunkterna.......

Vet att jag sjunger som en kratta men jag är en sådan som måste göra allt själv, från skriva och ratta allt till göra CD omslaget........

Jag har inget chorus på sången men har fördröjt ena kanalen på sången så det blir lite bredare....

Det där med centreringen är nog en av bismakerna man kan få när men fördröjjer ena sångkanalen.......

Dancelot (www.dancelot.com)

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Första 11 sekunderna tänker jag på Adolphson & Falk.

Resten av låten så hoppas jag att du inte har spelat upp detta för Fia.

Fast hon är säkert jättesöt.

Men du, tjejer som pantar flaskor, är det speciellt sexigt?

EDIT; att skriva en låt för att få en speciell tjej att gilla en funkar tyvärr inte. Fråga Michelle.

Eller vem som helst annan i den här jävla stan.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Denna gillar jag. 😛 Den var mysig och kul. Jag tycker sångrösten funkar... hade ju inte blivit alls samma sak med nån som sjunger "bra" och rätt så att säga. Texten var också gullig.

Sången blir dock lite otydlig när den är fördröjd i ena kanalen sådär... man hör vad du sjunger men bara om man lyssnar efter ordentligt. Men det är inget särskilt stort problem egentligen. 😉

EDIT: Lyssnade lite på annat på din hemsida, gillar det stenhårt. :rolleyes:

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj!

Man takkar man takkar...

Finns som tur är ingen Fia på mitt jobb och den är typ bara påhittat namn för att det ska passa i sticket som ej är med på demon...

Söta Fi, a hon e så fi, n a fi a hon e så söt..... osv.....

😄

Finns fler demos på min sajt om ni vill höra på icke komersiell synthpop ala mig.............

Dancelot

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ett skämt? Min åsikt är att det här suger en fotboll genom en trädgårdsslang. 😆

Det är faktiskt svårt att avgöra. EFtersom sången är så otroligt svajig. Kom igen dancelot tala om om du menar allvar, för i så fall så kan man tyvärr inte göra annat än att såga det vid fotknölarna. är det humorpop, så får man väl försöka att skratta. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså..

Hmm.

Som de andra skrivit; man vet inte riktigt om man ska ta det här på allvar.

Bakgrundsmusiken är ganska soft och stämningsfull (även fast det knappast tillkommer något nytt).

Sången däremot; alltså, texten är till att börja med väldigt "dansband" och sångrösten låter som en katt försöker sjunga. Svårt att ta den på allvar..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker allt utan sången är asbra!

Jobba med sången tills du tycker det låter kanon även utan fx på den, sen kan du börja slakta den med massa pluggar men inte innan, grundmaterialet måste kunna stå för sig själv.

Skitskön ljudbild.

Lite stark svepsynt kanske.

Lite väl monoton hh, kanske dra ner velocityn på vart annat slag för att få lite mer gung.

/emser

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då har jag lyssnat.

1) Är det här seriöst? Om, jobba på sången. Det är oftare falskt än rent. Jobba på texten.

2) Är det här oseriöst? Om, skriv det så man kan skratta med gott samvete.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Positivt:

* De syntljud som inte är basiga.

* Det faktum att du använt två kanaler för att få fram en "nästan early reflections-effekt". Bra.

Negativt:

* Det där syntbasljudet som låter just syntbas. Blää... Spelar väl nästan lite fel också?

* Något för mycket högerpanorerat.

* Tveksam till texten ..."sedan gör hon som som såhär"... [paus]. Vad är det hon gör då, frågar man sig. Kanske funkar på scen iofs.

Övrigt:

* Den kritik du fått för sången kan man oförminskat även ge Lou Reed, Håkan Hellström, Uno Svenningson, Ulf Lundell, Bob Dylan, Pugh Rågefeldt, Bruce Springsteen, Tomas Di Leva, Anders Glenmark m.fl. djävligt kända artister, så skäms inte för dig!

Just din mycket egna lite nasala och monotona sångröst kan göra att just du och ingen annan i denna församling blir den som blir känd (om du nu vill det)!

3 av 5.

😆

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Den kritik du fått för sången kan man oförminskat även ge Lou Reed, Håkan Hellström, Uno Svenningson, Ulf Lundell, Bob Dylan, Pugh Rågefeldt, Bruce Springsteen, Tomas Di Leva m.fl. djävligt kända artister, så skäms inte för dig!

Just din mycket egna lite nasala och monotona sångröst kan göra att just du och ingen annan i denna församling blir den som blir känd (om du nu vill det)!

Nu skojar väl även du min herre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den kritik du fått för sången kan man oförminskat även ge Lou Reed, Håkan Hellström, Uno Svenningson, Ulf Lundell, Bob Dylan, Pugh Rågefeldt, Bruce Springsteen, Tomas Di Leva m.fl. djävligt kända artister, så skäms inte för dig!

Just din mycket egna lite nasala och monotona sångröst kan göra att just du och ingen annan i denna församling blir den som blir känd (om du nu vill det)!

Nu skojar väl även du min herre?

Hehe... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja...lite

🙂

Ville bara understryka att många med kass röst faktiskt slår (igenom).

:musik

Sant! Men hur illa? (inget illa menat nu kära Dancelot)

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hmm...diskussionen fortsätter tydligen.

Kan Uno S förevigas på skiva kan det inte finnas några hinder för någon.

Fler åsikter om Dancelots låt, det var ju vad han önskade. Jag satte en 3:a.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm...diskussionen fortsätter tydligen.

Kan Uno S förevigas på skiva kan det inte finnas några hinder för någon.

Fler åsikter om Dancelots låt, det var ju vad han önskade. Jag satte en 3:a.

🙂

:musik

Nu ska vi iof inte dra det här mycket längre tycker jag MEN: Uno sjunger bättre än vår käre Dancelot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses!!

...en smaksak

🙂

:musik

Sant! Det köper jag!

Love män! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja...lite

😉

Ville bara understryka att många med kass röst faktiskt slår (igenom).

:musik

Men vadå? Har Lou Reed en kass röst? Jag skulle säga att alla artister du nämner visserligen sjunger ganska falskt men kompenserar det med en utmärkt röst. Är att sjunga falskt samma sak som att ha en kass röst menar du? Det finns däremot andra artister med odiskutabelt kass röst som slår igenom, det har du rätt i! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Faan vad jag gillar forum, kul att folk tycker och tänker och inte är rädda för att tala om det också, go go go forum...........

Skitkul att läsa er inlägg om min lilla demo...

Jag sjunger förmodligen sämre än Uno Svenningsson eller vad han nu hette, ingen aning om vet det är men å andra sidan vet han säkert inte vem jag är heller så det blir jämt skägg i den matchen.........

Jag vet att jag sjunger som en kratta men det är min stil och då kör jag med den, jag vet folk som har fula bilar men kör med dom ändå...

Fick till min glädje även viss positiv antydan på låten och det är också tacksamt..........

Tjohoooo........

Musik skapar debatt och det är alltid kul.......

Jag skriver och sjunger konstigt och annorlunda, men måste allt vara som Michael Bolton? Jag tycker svaret på den frågan e NEJ........

Dancelot

PS. Tack för era underbara söta goa inlägg

Link to comment
Dela på andra sajter

Faan vad jag gillar forum, kul att folk tycker och tänker och inte är rädda för att tala om det också, go go go forum...........

Skitkul att läsa er inlägg om min lilla demo...

Jag sjunger förmodligen sämre än Uno Svenningsson eller vad han nu hette, ingen aning om vet det är men å andra sidan vet han säkert inte vem jag är heller så det blir jämt skägg i den matchen.........

Jag vet att jag sjunger som en kratta men det är min stil och då kör jag med den, jag vet folk som har fula bilar men kör med dom ändå...

Fick till min glädje även viss positiv antydan på låten och det är också tacksamt..........

Tjohoooo........

Musik skapar debatt och det är alltid kul.......

Jag skriver och sjunger konstigt och annorlunda, men måste allt vara som Michael Bolton? Jag tycker svaret på den frågan e NEJ........

Dancelot

PS. Tack för era underbara söta goa inlägg

Som du kanske såg på mitt första inlägg, är det här seriöst - jobba på och skit i om folk ogillar det. Men eftersom att jag mfl inte visste om det var seriöst eller inte så stack debatten iväg.

Jobba på!

Jag har för övrigt precis bytt från en ful (Saab 90) bil till en snygg (Saab 9-3) bil. Jag vet hur du känner dig... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har redan sagt vad jag tycker men ska utveckla lite. :rolleyes: Jag tycker detta var roligt och charmigt, och jag tror att många skulle kunna tycka det samma, men det är ju knappast nån musik som har så stor chans att slå brett (om man inte råkar få en hit á la Schnappi). Men att slå brett är ju inte precis allas mål heller, och tur är väl det. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...