Bebopkeys Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Vad Àr dom anvÀnder? Ska försöka planka det ljudet i en av mina lÄtar.
Mats StÄlbröst Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Wurlitzer tror jag. Har för mig att NI:s Elektrik Piano innehÄller ett ljud som Àr ruggigt likt Supertramps förlaga. /Mats
karl Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Ja, det var wurlitzer...som pĂ„ introt till Dreamer tex...kalaslĂ„t för övrigt đđ
Claes Holmerup Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Wurlitzer is the word! đ Ett exempel pĂ„ en sĂ„dan, spelad med vissa Supertramp-influenser med Scarbee's WEP, hittar du hĂ€r: Your browser does not support the HTML5 audio tag KĂ€nns det igen...? đ
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Hej! Fast Rhodes Àr mycket bÀttre Àn wurlitzer! det Àr ju lite som att sÀga att bas Àr mycket bÀttre Àn gitarr...
Jocke Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Hej! Fast Rhodes Ă€r mycket bĂ€ttre Ă€n wurlitzer! det Ă€r ju lite som att sĂ€ga att bas Ă€r mycket bĂ€ttre Ă€n gitarr... Det Ă€r ju befĂ€ngt! đ Gitarr Ă€r mycket bĂ€ttre Ă€n bas.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Hej! Fast Rhodes Ă€r mycket bĂ€ttre Ă€n wurlitzer! det Ă€r ju lite som att sĂ€ga att bas Ă€r mycket bĂ€ttre Ă€n gitarr... Det Ă€r ju befĂ€ngt! đ Gitarr Ă€r mycket bĂ€ttre Ă€n bas. OjdĂ„. Du missade poĂ€ngen. Vad jag menade var att det inte gĂ„r att jĂ€mföra en Fender & en Wurre, eftersom det Ă€r tvĂ„ olika instrument med olika anvĂ€ndingsomrĂ„den...
tbruce Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Hej! Fast Rhodes Ă€r mycket bĂ€ttre Ă€n wurlitzer! Neeeeeeeeej... wurlitzer Ă€r minst tvĂ„ och en halv gĂ„nger tuffare Ă€n mes-rhodes. đ Wurlitzer med lite tremolo och overdrive... det Ă€r myspys det. đ (hmm... borde inte tremolot och overdriven liksom ta ut varandra sĂ„ tremolot inte gör nĂ„n skillnad, egentligen?)
Hans Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Hej! Rhodes Àr pianistens favorit! Wurlitzer gitarristens! Eller? BÄda Àr grymma! Vilken Àr den bÀsta mjukvaru-emulationen/samplern?
Bebopkeys Postat 2 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 2 oktober 2005 Wurlitzer is the word! đEtt exempel pĂ„ en sĂ„dan, spelad med vissa Supertramp-influenser med Scarbee's WEP, hittar du hĂ€r: Your browser does not support the HTML5 audio tag KĂ€nns det igen...? Wunderbar! Wurlitzer it is đ
Jocke Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Hej! Fast Rhodes Ă€r mycket bĂ€ttre Ă€n wurlitzer! det Ă€r ju lite som att sĂ€ga att bas Ă€r mycket bĂ€ttre Ă€n gitarr... Det Ă€r ju befĂ€ngt! đ Gitarr Ă€r mycket bĂ€ttre Ă€n bas. OjdĂ„. Du missade poĂ€ngen. Vad jag menade var att det inte gĂ„r att jĂ€mföra en Fender & en Wurre, eftersom det Ă€r tvĂ„ olika instrument med olika anvĂ€ndingsomrĂ„den... Vad lugn och harmonisk du verkar, Danny. Hade förvĂ€ntat mig ett raseriutbrott. đ
Bebopkeys Postat 2 oktober 2005 TrÄdstartare Postat 2 oktober 2005 Nu skall vi se hur vi skall kunna Wurlitza till det hÀr. Jag Äterkommer
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Vad lugn och harmonisk du verkar, Danny. Hade förvĂ€ntat mig ett raseriutbrott. đ Ey. Jag har börjat gĂ„ i terapi.
Jocke Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Vad lugn och harmonisk du verkar, Danny. Hade förvĂ€ntat mig ett raseriutbrott. đ Ey. Jag har börjat gĂ„ i terapi. Kan inte skriva nĂ„t som inte uppfattas sarkastiskt sĂ„ jag fattar mig kort: bra!
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Hej! Ljus eller ljud-terapi? Sorry, jag snackar inte med fÀrskingar.
Hans Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 (redigerat) Hej! Inte Hans heller, frÄgan var riktad till din terapeut! Edit Sorry, visste inte att hackeman var din terapeut! Va, har vi samma terapeut? Menar du hackeman pÄ studio.se? för honom har jag! VÀlkommen! Vi har utbildat terapeuter sedan 1996, och vi delar gÀrna med oss av vÄra erfarenheter av 20 Ärs arbete som massör av hÀst, hund och mÀnniskan! Redigerat 2 oktober 2005 av Hans
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 (redigerat) FrÄga honom direkt dÄ för fan!!! EDIT; Sorry, OT. LÀmnar trÄden. Redigerat 2 oktober 2005 av Danny Cort
Linus Postat 3 oktober 2005 Postat 3 oktober 2005 Hej! Fast Rhodes Ă€r mycket bĂ€ttre Ă€n wurlitzer! det Ă€r ju lite som att sĂ€ga att bas Ă€r mycket bĂ€ttre Ă€n gitarr... Det Ă€r ju befĂ€ngt! đ Gitarr Ă€r mycket bĂ€ttre Ă€n bas. Din mamma spelar tuba.
Gote Postat 3 oktober 2005 Postat 3 oktober 2005 Hej! Fast Rhodes Ă€r mycket bĂ€ttre Ă€n wurlitzer! det Ă€r ju lite som att sĂ€ga att bas Ă€r mycket bĂ€ttre Ă€n gitarr... Det Ă€r ju befĂ€ngt! đź Gitarr Ă€r mycket bĂ€ttre Ă€n bas. Din mamma spelar tuba. đ Du Ă€r seriöst felkopplad Linus. Borde kolla med en elektriker... đ
musik (oregistrerad) Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 Wurlitzer för det mesta, Rhodes ibland. Som svar pĂ„ din frĂ„ga. đł :musik
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.