Jump to content
Annons

kontraband - kemiskt ren


sisältää

..  

5 röster

  1. 1. ..

    • Yeah!
      4
    • Skräp.
      1


Recommended Posts

* LÅTNAMN: kemiskt ren

* ARTIST/GRUPP: kontraband

* GENRE: svensk punk med elektroniska trummor

* LÅTLÄNGD: 3 minuter

* KOMPOSITÖR: Peter Hageus

* PRODUCENT: Jörgen Oscarsson

* MEDVERKANDE: Peter Hageus, Jörgen Oscarsson och Daniel Mars

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 6 mb

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: klick

Det är fredag! Skål! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

skriver medan jag lyssnar...

gillar introt, trummorna... bra pad eller vad det är som ligger i bakgrunden....

sången behöver mer stöd från magen o där omrking så att den blir lite mer kraftfull...

arrangemanget, framförallt gitarren är bra.

bryggan e lite rörig... eller det var en refräng! aha... va sägs om brygga vid 1:30 o släng in refräng med tungt 4dels tempo först o som sen avslutas med de distinkta 8delarna på slutet för att få upp trycket..

generellt bra låt, framförallt gitarr o trummor... upp med sången i mixen, o öka stödet en aning.

peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med om att sången skulle kunna ligga högre, en kompressor till hade inte skadat.

Det är 4:e låten (av 4 som vi spelade in i samma veva). Den du kanske missat, Vallhagen. är vår Garbochock-cover som jag länkade till i.. um, Våld-tråden. 😉

Tack för att ni lyssnat och skrivit. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Men är inte melodislingan i början misstänkt lik en Jesus & Mary Chain-låt (Darklands-plattan?)? Eller är jag ute och cyklar?

Nej det är du inte.

Kompositionen i kombination med 80-talsprodden gör den obekvämt lik sin förebild.

Lyssnar gärna när ni har något eget material att bjuda på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte nog på Jesus & Mary Chain - Happy when it rains från Darklands. Slingan går inte exakt likadant, men är rätt lik.

Om du inte har lyssnat på dem tidigare har du verkligen en guldgruva att upptäcka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag tvingas välja mellan yeah eller skräp så väger det nog över åt det senare tyvärr. Gitarrljudet gillar jag. Texten verkar helt ok av det jag hör. Sången övertygar mig inte och har en tråkig mix. Når inte fram, den verkar vilja gömma sig. Och ja, rätt mycket Jesus and Mary Chain även om jag inte känner igen just denna låt. Elektroniska trummor vet jag inte heller om jag tycker har nåt här att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det blir bättre och bättre. Den här låten är nog den bästa så här långt.

Lite murrigt är det här och var. Vad gäller sången så skulle jag kanske bara vässa diskanten lite. Det är mycket mangel och gitarren är på gränsen till för hög, men jag gillar det ändå. Lite för rent och stiligt och mycket av den lite råare känslan (som jag gissar att ni vill få fram) försvinner

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Mmm.. Hö.. Ok.. För snäll sång (och låg) och trummisen är i en egen värld (utanför låten).. Mm.. Mer närvaro tack..

Osså gillar jag inte dom h**iga lackstövlarna i din avtar.. Annars vet jag att du brukar göra jädrigt bra musik 😄

Skål och ha en trevlig kväll nu!!!

EDIT: Jag menade ursprungslåten.. Den sista här.. som låter live.. Var mycket bättre. Gött.. Go dist på baskaggen.. eller vad det nu är.. Fast sången var feg här också.. 😉

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...