Reason_user Postat 30 september 2005 Postat 30 september 2005 Jag har försökt o lägga en limitier o höja men de distar ändo jag får de alldrig o låta som normal ljudnivå 0dB kan någon försöka höja låten om jag skickar över den på msn?
pennudd Postat 30 september 2005 Postat 30 september 2005 Se till så att inte någon kanal är över 0db när du bouncar ner den. Nåt att tänka på... Om mixen inte är bra så kommer inte mastringen heller att låta bra...
Reason_user Postat 30 september 2005 Trådstartare Postat 30 september 2005 Skulle någon med professionella öron kunna säga om min låt klipper eller ej och hur jag kan möjligen höja ljudnivån lite till normal nivå! och sen om mixningen mellan röst o beat är bra...då gällande Frekvensen o så oxå allt som helhet!!! bas diskant allt som allt! hur låter det hos er? är det nåt som låter fel!! please säg till! måste få veta vad ni proffs tycker 😆 låten finns o ladda ner här Your browser does not support the HTML5 audio tag Tack för att ni tar er tid o lyssna! uppskattar de verkligen! fast folk har haft nåt emot mig o så tidager , så hoppas jag att ni förstår mig o att jag inte har nåt emot er!
Emil Postat 30 september 2005 Postat 30 september 2005 Ja jag har då inte högre volym på mina inspelningar och inte några andra av låtarna i mitt iTunes heller...det är inte volymen som är felet för dig det är förmodligen basen och kicken som gör att du upplever det som mindre "fett". Du får slipa på dina mixkunskaper tror jag, bra låt dock! 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.