Jump to content
Annons

miditrumljudkontroller?


Fredrika

Recommended Posts

Ni får ursäkta men jag har spenderat 20 minuter på att söka efter ett gammalt svar på forumet. Minns att jag sett ämnet nån gång men hittar det inte igen

Jag är ingen trummis och har väl inte den rätta känslan för det heller. Därför tänkte jag i min enfald att det skulle räcka med klaviaturen att mata in trumljuden men det blir taffligt. Jag får inte till det. Tänkte att jag kanske skulle satsa på en liten midikontroller med plattor att trumma på med fingrarna eller nåt. Nån som har ett tips på en hyfsad sådan som är rätt billig?

Jag har sett en ny sak som heter M audio Trigger Finger. Det är maxpris för prylen jag letar efter. Vad tycker ni om den? Eller finns det någon annan liknande apparat ni skulle kunna tipsa mig om?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Den här kanske..? Yamaha DD-55C Den ser ut som en leksak men funkar säkert fint.

Den ser jättefin ut! men det verkar som om den brukar kosta cirka 3000. Om jag inte har helt fel kostar väl den lite enklare trigger finger cirka 2000. Trigger F har väl färre inbyggda saker men jag behöver inte hel trummaskin för de har jag i datorn så att säga, det räcker med en kontroller.

Link to comment
Dela på andra sajter

håller med om att det är onödigt att betala för inbyggda ljud man inte behöver. Fördelen med den här grunkan är ju att man får med två pedaler så man kan styra kick och hihat med fötterna.

På Thomann kostar den strax över 2000, Thomann

Men personligen hade jag nog satsat på Trigger F eller något liknande, den kan man ju använda till annat än att spela in trummor med...

Redigerat av Straka
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...