Ibowfornoman Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 För ett tag sedan fick jag ett trumset från en polare som hade samplat hans egna replokal trummor. Han sa att det funkar i vilket program som helst och vilken sampler som helst. Fick igång det på min Esx24 och det funkar bra men de har sina begräsningar. Nu tänkte jag köpa DFH och på deras hemsida läser jag Akai version. Är det en sån version jag skall ha då eller är de något annat? Jag kör Win2000 P3 523 812 ram Är det så att Akai funkar till vilket program som helst och spelar det ingen roll om det är Pc eller Mac? Ledsen men jag har ingen koll. Skall försöka få lite mer koll här. Ni verkar ju helt grymma på musikprogrammering på den här sidan! Mvh Ibow
VacUm Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 EXS24 stödjer AKAI-skivor. Bara att stoppa in i CD-läsaren, välja AKAI convert i exs24 och köra. Vill dock minnas att det är problem med lösa akai-filer, men är inte säker.
Linus Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Välkommen till forumet! 🙂 AKAI-formatet är egentligen tänkt för samplers från AKAI, men de flesta mjukvarusamplers kan idag importera ljuden från dessa skivor, eller har verktyg som kan konvertera dem. Hos Toontrack finns det dels en Akai-version, och en "Multi format"-version som innehåller ljudbanken i flera filformat (Battery, HALion, DR-008, LM-4, Gigasampler och EXS24 samt Reason NN-XT och NI Kontakt om man skaffar en skiva med add-ons) AKAI-versionen kan visserligen importeras till EXS24 och användas. Men köp inte den. Det finns ju "Multi format" som innehåller en riktig version för EXS24. Det är den versionen du ska ha.
Ibowfornoman Postat 22 september 2005 Trådstartare Postat 22 september 2005 Tack så jättemycket för svaret! Det är grymt bra att bolla med någon som kan. Då blir man själv duktigare allt eftersom tiden går. /ibow
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.