Jump to content
Annons

Nykomling sÀger hej!


MittiPrick (oregistrerad)

Recommended Posts

MittiPrick (oregistrerad)

Hej!

đŸ„°

Jag har snurrat runt hÀr som gÀst nÄgra dagar nu, efter att hamnat hÀr genom "slumpens" försorg. Tycker att det verkar lÀmpligt att bli medlem eftersom jag nu har bestÀmt mig för att Àntligen vÄga mig pÄ att bygga upp en egen liten hemstudio. Jag har hittills komponerat vid mitt piano eller (oftast) min gittar, och vid behov gjort inspelningar hos kompisar. Detta frÀmst dÄ jag spelat in lÄtar för att sÀnda till melodifestivalen.

🙂

Det Àr inte den typ av musik jag vanligen gör, men jag tycker det Àr kul att testa Àven den biten. Annars Àr jag vÀl singer-song-writer- typen, skriver texter bÄde pÄ svenska o engelska beroende pÄ humör o inspiration.

Jag Àr helt novis pÄ detta med att spela in sjÀlv. Ska installera cubase och Àr pÄ jakt efter nÄn lÀmplig synt/keyboard och vad man nu i övrigt kan tÀnkas behöva. Mitt behov till att börja med kommer att vara att kunna spela in sÄng, aukustisk gitarr och övriga "instrument" via keyboardet.......

Tar jĂ€ttegĂ€rna emot alla rĂ„d som ni kan komma med! 😆

TillĂ€ggas kan att jag Ă€r kvinna.... Inbillar mig att det inte Ă€r flertalet av den "sorten" hĂ€r, men har till min glĂ€dje Ă€ndĂ„ upptĂ€ckt att det finns fler! 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

vÀlkommen, som nybörjare kan du hitta massor om det som behövs för att kunna spela in.

Finns mÄnga trÄdar om hemstudios för nybörjare.

tex. https://www.studio.se/index.php?showtopic=11407&hl=

lycka till. đŸ„°

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

MittiPrick (oregistrerad)

Trevligt med alla som hÀlsar vÀlkommen!

Tackar för det!

OcksÄ kul med en till kvinna!

:rolleyes:

(ninjorna Àr rÀtt söta, hehe....)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...