Jump to content
Annons

Nån gång får vara den första =)


Tilly

Recommended Posts

Hallo alla forum medlemmar 🙂

Har vart reggat här ett tag nu men aldrig riktigt gjort nån presentation, tänkte det kanske var dags å göra en, för skoj skull 🙂

Jag heter Andreas och jag bor i goa Göteborg, men ska förmodligen flytta upp till Falun inom en snart framtid 😉

Jag började spela trummor när jag var 3 år, började spela piano när jag var 7 🙂

När jag fyllde 11 så började jag leka med ett tracker program som en av mina syrrors kompisar rekomenderade (min syster är sångerska i ett dansband)

Jag satt och pillade lite och fastnade med en gång, min stil av musik den tiden var då rave,, techno och hardcore...

Efter x antal besök i sörrans och hennes band studio så började jag pilla allt mer med synthar och datorer, hennes studio kamrater visade mig redan då hur allt gick till med inspelning 🙂

Sen dess har det bara blivit mer och mer 🙂

96-97 Startade jag ett Project som hette "Unicorn" och höll på med det fram till år 2003, då jag var nära på att bli stämd, av en annan grupp som kallade sig Unicorn här i Göteborg, vilket jag inte hade ngn aning om, Jag fick byta namn, det blev Roha, men efter några månader så kände jag mig inte riktigt nöjd med det, så nu har det blivit Aerosols, (och är rätt så nöjd med det namnet)

I nuvarande läget så jobbar jag mycket med mjukvara, då studion jag hade tillgång till för ett tag sedan blev såld..

Jag jobbar hemma och det blir mest med Cubase SX 2 och en massa, massa vst plugins, och min älskade korg MS-2000 🙂

oj,, nu har jag berättat hela mitt liv för er 🙂

Men tänkte det kunde vara kul att presentera sig efter som man inte gjort det ännu 🙂

Checka in Aerosols på soundclick för min senaste musik

eller

Roha för att kolla in låtarna jag gjorde under namnet Roha 😎

Ha det gött alla!

Redigerat av Roha
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen!!!!

Du var ju inne på min presentation så jag måste väl kasta in något hos dig oxå...lite hyffs har man ju lärt sig med åren 😉

Trance verkar ju inte vara så långt från metal...jag menar Aerosol är väl en rostlösare 🙂

(Sorry...kunde inte låta bli)

Redigerat av Rygge
Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen!!!!

Du var ju inne på min presentation så jag måste väl kasta in något hos dig oxå...lite hyffs har man ju lärt sig med åren 😳

Trance verkar ju inte vara så långt från metal...jag menar Aerosol är väl en rostlösare 😛

(Sorry...kunde inte låta bli)

Haha 😆😆

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Trance verkar ju inte vara så långt från metal...jag menar Aerosol är väl en rostlösare 😆

(Sorry...kunde inte låta bli)

Autosol heter det.. 😳 ..och det gör så chromet på humbuckermickarna s.k.i.n.e.r i scenljuset... 😆

Välkommen Roha.. skönt o se att det finns fler som hara samma bakgrund med trackers o stúff..

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

fan va kul det var på den tiden :rolleyes:

visst...med 118 olika disketter med små skit-korta samplingar 😆 som sedan var helt omöjligt att spåra när man väl gjort en låt och inte skrivit upp på vilka diskar ljuden låg 😄😄😎

fast det var mer sport på den tiden eftersom man hade begränsat med minne och datorkapacitet...

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...