Jump to content
Annons

Battery 2


Carabus

Recommended Posts

Annons

Om jag vill klicka ut ljuden själv i någon slags sequenserliknande arbetsyta, vad är det för program jag letar efter då? Jag har för övrigt idel trumsamplingar i wav-format

Link to comment
Dela på andra sajter

Plancka (oregistrerad)

Vet inte vad som är bra o vad som är bättre, men jag lallar in trumprylar i Fruity Loops o exporterar sedan som ett midispår o pytsar in i sonar... funkar i de flesta fall för mig iaf... Sen finns det ju säkert program som är bättre lämpade för ändamålet än detta men det var det var det jag började med så det går av bara farten...

Jag tar också gärna emot förslag på progg....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vilket program är egentligen bäst?

Vad jag eftersträvar är alltså ett program som till skillnad från Battery kan bygga kompet i sig själv så att säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Carabus: Jag kör Battery 2 och Cuase SX 3. Lirar in trumkompet via mitt MIDI-klaviatur till ett MIDI-spår i Cubase. Funkar fint. Blir lite mer känsla så jämfört med att använda musklick för att pytsa ut kompet. Använder du Cubase, och inte kör MIDI-klaviatur, kan du såklart klicka in kompet via Drum editor/Key editor men, som sagt, för att få skönt sväng underlättar det om du kan "banka in" kompet manuellt.

Är det förresten akustiska eller elektroniska trummor du ska lägga? MicroTonic är ju grym för elektronisk musik och där får du en klassisk trummaskin "på köpet". Bra pris oxå! 😳

Janne Johansson: så det är här du hänger mellan oss tjötiga kunder? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar det med wavelabs? Hur gör man ett midispår i Wavelabs?

Det funkar inte i Steinberg Wavelab det är eb audioeditor... Du behöver en midi-sequencer som har stöd för vst/vsti t.ex så funkar det i Cubase, Fruitiloops, Logic, Sonar, och nåra fler.

Enkelt uttryckt så är Battery 2 en "ljudalstare/sampleplayer" som styrs av MIDI signaler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...