Jump to content
Annons

Propellerheads Rebirth 2.01 nu gratis


Trace

Recommended Posts

Propellerhead meddelar att de officiellt avslutar utvecklingen av sin första succé Rebirth. Istället lägger de upp synten gratis på sitt nyöppnade "Rebirth Museum" som förutom nedladdning innehåller artiklar, intervjuer och historisk information.

http://www.rebirthmuseum.com/

För de som är Reason-användare, finns även en Refill fil med alla Rebirth-moddar

EDIT: Skrev till mer info och lade upp som nyhet /Olsberg

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har man sett på maken.. Sålde väl knappast några kopior längre..

Kul att de gör det här iaf, men lite tråkigt att något som var så stort en gång i tiden går i graven redan, när hårdvaruförebilden trots allt lever vidare och än idag är populär.. 8 år är väl egentligen inte någon lång tid för ett "instrument"? Inte om man frågar mig iaf. Mycket kul har jag haft med Rebirth oavsett. En eloge till Propellerheads!

//smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har varit massor av rabalder angående Rebirth i Propellerheads forum de senaste veckorna. Användare har klagat och bråkat varför det inte släppts en OS X-kompatibel variant av Rebirth, men Propellerheads har inte varit intresserade av att fortsätta arbeta på Rebirth.

Att Propellerheads nu går ut officiellt och väljer att lägga ner produkten är ett tydligt svar på allas frågor. Man vill lägga Rebirth bakom sig, och satsa på Reason.

Kul att de samtidigt väljer att släppa det gratis! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tag efter det att jag sålde min TB-303 började jag använda ReBirth när det kom, men det var ju mest av nostalgiska själ. ReBirth lyckas dock inte självdista så som TB-303'an gjorde om man man maxade volymen. Min var iofs jävligt glapp dessutom...

//peAk

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man sett. Jag har aldrig läst på Propellerheads forum men detta kände jag på mig kunde hända.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hah, kommer ihåg när jag först fick lägga mina vantar på gamla ReBirth:an. 🙂 Fatta noll i början, men det va det enda program jag hade efter att ha slutat med eJay. 😄 När man väl lärde sig va det skönt att helt enkelt kunna göra egna melodier, och egna takter. Till skillnad från eJay dåra. 🙂

Sen så idag tuggar man då på Reason. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

.. den torrenten jag tankar ner (och som jag fick från rebirthsidan är iofs "bara" 216 meg. . dock så går downloadhastigheten väldigt varierat (mestadels slött), så det ser ut som den kommer tanka hela kvällen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och förklaringen till varför servern säckat ihop hittar vi här:

http://musicthing.blogspot.com/

---

Då kan man undra varför inte Propellerheads helt enkelt knäckte sitt eget kopieringsskydd och lade upp en 16Mb stor installation. Aningen mer praktiskt kanske...

/Majken

Ja, det hade varit smartare. Fast de vill kanske inte ens kompilera om programmet, nu när de lägger ner det... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Och förklaringen till varför servern säckat ihop hittar vi här:

http://musicthing.blogspot.com/

---

Då kan man undra varför inte Propellerheads helt enkelt knäckte sitt eget kopieringsskydd och lade upp en 16Mb stor installation. Aningen mer praktiskt kanske...

/Majken

Nja, det skulle ju kräva:

1. Utvecklartid

2. Betatestning

3. Nytt versionsnummer

På en produkt som är nedlagd... Det hade faktiskt varit konstigare.

Men men, uppenbarligen hade ingen räknat med att det skulle finnas så stor efterfrågan på en sju år gammal produkt som har funnits att tillgå crackad från p2p-nätverken sedan 1998.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat...Finns det någon anledning att ladda hem den här stenåldersmaskinen förutom i nostalgiskt syfte? Är det egentligen någonting som den kan göra ( och som är önskvärt ) som inte Reason fixar? Skulle kanske vara 303:an då....? Eller? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...