PePe801209 (oregistrerad) Postat 31 augusti 2005 Postat 31 augusti 2005 SÅ.. nån som kan beskriva enkelt hur jag ska koppla min Studioprojects vtb1 till esi-Juli@ ljudkortet?? tacksam för svar....
hegobald Postat 31 augusti 2005 Postat 31 augusti 2005 Du behöver helt enkelt skaffa dig en micpreamp med fantommatning. En av de billigare är Art Tube (595:-) och kan t.ex köpas på Musikbörsen. Sen kan dom i princip bli hur dyra som helst beroende på vilka krav du ställer.
Jocke Postat 31 augusti 2005 Postat 31 augusti 2005 Fast VTB-1 är just en mikpreamp. 😏 Verkar finnas balanserade XLR- och 1/4"-utgångar på den. Så då kan du skaffa t.ex. balanserade telekablar (1/4") och koppla från output på preampen till input på ljudkortet. 🙁 Och ha kortet vänt så man kommer åt teleingångarna då...
hegobald Postat 31 augusti 2005 Postat 31 augusti 2005 Fast VTB-1 är just en mikpreamp. 🙁 Verkar finnas balanserade XLR- och 1/4"-utgångar på den. Så då kan du skaffa t.ex. balanserade telekablar (1/4") och koppla från output på preampen till input på ljudkortet. 😄 Och ha kortet vänt så man kommer åt teleingångarna då... Å fanken.. Jag blanda ihop med en mic ju. 😏 Gör som Jocke säger.. Vänd på anslutningarna till till Juli@-kort så är det inga problem... 🙁
PePe801209 (oregistrerad) Postat 1 september 2005 Postat 1 september 2005 tack för svaren.. undrar om det finns olika slags kablar typ, som funkar som mono lr som stereo, läste nånstans att man kunde ha hörlurar till juli@ kortet, så jag beställde en fördelare som man kopplar från hörlurarna till kortets line out L-R. men då får jag bara ljud från ena "luren". mm skumt? har testat hörlurarna så att dom inte e sönder o så.
PePe801209 (oregistrerad) Postat 1 september 2005 Postat 1 september 2005 kollade nyss på länken som har angivits ovan.. mmm ska jag koppla från balanced out till ljudkortet?.. knas med alla j***a kopplingar hit o dit ju =) vill bara börja spela in ju hehe..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.