Jump to content
Annons

Recommended Posts

Guest PePe801209
Posted

SÅ.. nån som kan beskriva enkelt hur jag ska koppla min Studioprojects vtb1 till esi-Juli@ ljudkortet?? tacksam för svar....

Annons
Posted

Du behöver helt enkelt skaffa dig en micpreamp med fantommatning.

En av de billigare är Art Tube (595:-) och kan t.ex köpas på Musikbörsen.

Sen kan dom i princip bli hur dyra som helst beroende på vilka krav du ställer.

med_104707.jpg

Posted

Fast VTB-1 är just en mikpreamp. 😏

Verkar finnas balanserade XLR- och 1/4"-utgångar på den. Så då kan du skaffa t.ex. balanserade telekablar (1/4") och koppla från output på preampen till input på ljudkortet. 🙁 Och ha kortet vänt så man kommer åt teleingångarna då...

Posted
Fast VTB-1 är just en mikpreamp. 🙁

Verkar finnas balanserade XLR- och 1/4"-utgångar på den. Så då kan du skaffa t.ex. balanserade telekablar (1/4") och koppla från output på preampen till input på ljudkortet. 😄 Och ha kortet vänt så man kommer åt teleingångarna då...

Å fanken.. Jag blanda ihop med en mic ju. 😏

Gör som Jocke säger.. Vänd på anslutningarna till till Juli@-kort så är det inga problem... 🙁

Guest PePe801209
Posted

tack för svaren.. undrar om det finns olika slags kablar typ, som funkar som mono lr som stereo, läste nånstans att man kunde ha hörlurar till juli@ kortet, så jag beställde en fördelare som man kopplar från hörlurarna till kortets line out L-R. men då får jag bara ljud från ena "luren". mm skumt? har testat hörlurarna så att dom inte e sönder o så.

Guest PePe801209
Posted

kollade nyss på länken som har angivits ovan.. mmm ska jag koppla från balanced out till ljudkortet?.. knas med alla j***a kopplingar hit o dit ju =) vill bara börja spela in ju hehe..