Jump to content
Annons

Cubase SE3 & Studio Case II


Michael

Recommended Posts

Hej, tänkte bara rapportera att Steinberg äntligen släpper en uppgradering till gamla Cubase SE. för tillfället finns Cubase SE3 enbart i ett paket som kallas Steinberg Studio Case II, och enligt MI7 kommer det komma in hos dem i slutet av veckan.

jag köpte just en uppgradering för 1300kr vilket jag inte tycker är för dyrt! vet itne vad en uppgradering av SE till SE3 kommer kosta löst men en på MI7 gissade att programmet kommer släppas inom en månad.. har ingen aning vad den uppgraderingen kommer att kosta.

aja, äntligen kan jag få ta del av cubase sx 3 motor utan att bryta mot lagen genom att ladda hem det eller råna en bank..

smiles,

~ force

400kr kvar den här månaden...fan, fick inte jag lön nyss?

ps: ni hittar mer information om cubase se3 och studio case här:

http://www.steinberg.de/ProductPage_sb91eb...036&Langue_ID=4

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

vi får se när jag får uppgraderingen 😉 produkten har inte börjat säljas än men jag hoppas att jag får den någon gång under nästa vecka...man får ju en hel del SE-versioner av stora program som jag hoppas kommer ha någon funktionalitet:

GROOVE AGENT SE

HALION SE

THE GRAND SE

D'COTA SE

VIRTUAL GUITARIST ELECTRIC EDITION SE

VIRTUAL BASSIST SE

Redigerat av force_fEd
Link to comment
Dela på andra sajter

Steinberg ships Studio Case II worldwide

New package of Cubase SE3 plus 6 virtual instruments offer full entry-level music production package

Hamburg, 7th September 2005 - Steinberg Media Technologies GmbH announced today that Studio Case II, its new budget music production package, is shipping to its resellers worldwide. Studio Case II is a combination of Cubase SE3, Steinberg’s new entry-level music production software, with SE versions of six high quality VST instruments. Available for both PC and Macintosh computers, Studio Case II provides a full set of upgradeable, entry-level music production software.

Cubase SE3 is Steinberg’s new budget production software for composing, recording, editing and mixing music and audio, incorporating the same 32-bit floating point audio engine, automatic latency compensation and advanced user interface as Steinberg’s Cubase SX3. Studio Case II also includes SE versions of some of Steinberg’s most successful VST instruments: Groove Agent, HALion, The Grand, Virtual Guitarist Electric Edition and D’cota. A brand new Virtual Bassist SE version of Steinberg’s new bass player VSTi provides dynamic, lively bass grooves suitable for a huge range of musical styles.

kolla in steinbergs hemsida: http://www.steinberg.de/Steinberg/defaultb0e4.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...