Jump to content
Annons

En himla massa toner på gitarren!


rawburt

Recommended Posts

En porta, ett trummaskinspår i stereo, en syntbas och och en gitarr inspelad med en hederlig Sansamp GT-2. Tryck på rött och jag kör för det vilda! Vad tycks? 😆

LÅTNAMN: showcase ala rawburt

ARTIST/GRUPP: rawburt

GENRE: 80-shred

LÅTLÄNGD: 2.12

KOMPOSITÖR: rawburt

PRODUCENT: rawburt

EV. MEDVERKANDE: bara jag

INSPELNINGSÅR: 2001

FORMAT: mp3 - 192

STORLEK: 3.04 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Showcase ala rawburt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Yes gött mos! 😎

Härligt lirat, följsamt och med intressanta passager speciellt vid 1:25...oktaver äger. 😱

Mvh / djonas

Lysande! Nu har vi äntligen en värdig utmanare till Djonas på forumet  🙂

Jävlar va det svänger!

Hehe, jag tar det som en komplimang Pluffo. 😱

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Yizuz Amalia! 🙂

Det här låter gôtt.. Men va tusan använder du för trummaskin som kan programeras så pass varierande?

Sköna gitarrsound och fantastiskt lirat. Forstätt.. mera sånt här ju.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojoj.. va kul med några reply! Självklart orkar ingen normal människa med sånt här i tio minuter, därför är smakprovet bara under tre minuter. 🙂

Alesis-trummaskinen är faktiskt programmerad av, håll i er, en Atari ST1024. Man är ju med i svängen. 😉 Midi och såna fräna saker.

Faktum är ju att det var en liten "sak" att spela upp för andra som spelar själv, kul som attan att få nån respons annat än från sin smått upprörda familj. Och det är ju lika kul att höra på era alster, eller hur? *hint*

Link to comment
Dela på andra sajter

För dom som vill höra mer så har jag inte spelat in nåt under 2005, istället kommer en från sent -04. Ett smakprov inspelad på en porta, en J&D Brothers strata-kopia, en Line6 Pod, en J&D Brothers distad bas och en Zoom trummaskin, midiprogrammerad förstås (denna gång via en PC)

LÅTNAMN: Smakprov ala rawburt

ARTIST/GRUPP: rawburt

GENRE: sent 80-Steve Svaj

LÅTLÄNGD: 1.23

KOMPOSITÖR: rawburt

PRODUCENT: rawburt

EV. MEDVERKANDE: bara jag

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3 - 192

STORLEK: 1.58 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Smakprov ala rawburt

(ps, jag har köpt en bättre gitarr nu, en Fender USA Strata)

Link to comment
Dela på andra sajter

Alesis-trummaskinen är faktiskt programmerad av, håll i er, en Atari ST1024. Man är ju med i svängen. 😠 Midi och såna fräna saker.

😠

Har du ett program med färdiga trumpatterns? Eller har du programmerat trummorna manuellt i sequencer på Atarin?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, det var programmerat manuellt. I en sequenser, hade ett midi-Cubase på den tiden. Finns/fanns det färdiga trumpatterns? Härligt med en Atari, monochrome skärm och inte så många finesser.. Hela 1 mb i internminne och ingen hårddisk, toppen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, det var programmerat manuellt. I en sequenser, hade ett midi-Cubase på den tiden.

Mmm, det var nog det Hegobald menade. Förvånande om ett program skulle göra så varierade trummor "automatiskt".

Nåja, det var kanske inte din fina trumprogrammering som var trådens ämne... 😠

Fint gitarrlir! 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej!

Bra driv i gitarrspelet. Favoriträkor vid 1:14 och 1:58 cirka.

Med de här tempoväxlingarna låter det som en slags clinic eller nåt. Vore kul att höra en hel låt. Kompet duger till en sån här show-off, minns Vinnie Moore och grabbarna 😆

Ös på bara!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den uppmärksamma har sett att det ligger två samples uppe redan, den tredje och sista kommer här. En slätstruken sak som är mer som en låt istället för showcase-massa-toner-skoj. Samma förutsättningar som den senaste

LÅTNAMN: Salladsblad ala rawburt

ARTIST/GRUPP: rawburt

GENRE: 80-tal-köra-bil-på-natten-och-lyssna-på-FM

LÅTLÄNGD: 1.24

KOMPOSITÖR: rawburt

PRODUCENT: rawburt

EV. MEDVERKANDE: bara jag

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3 - 192

STORLEK: 1.04 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Salladsblad ala rawburt

Med de här tempoväxlingarna låter det som en slags clinic eller nåt. Vore kul att höra en hel låt. Kompet duger till en sån här show-off

Ja, den första låten var som sagt en "showcase", som den hette.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...