Jump to content
Annons

Studiomonitorer för under 3000 spänn..


jeppan

Recommended Posts

Tja.. Jag e ny här på forumet, och jag tänkte kolla om nån vet om några dugliga monitorer för under 3000 kronor, de kommer användas till att spela in och till att göra beats, hip-hop och rap då alltså..

Det är ju självklart då endast för ganska amatörmässigt bruk om man säger så, ganska låg hobbynivå, så jag tänker inte lägga ut en krona över 3000 :rolleyes: Sen är jag inte så jävla glad i begagnade prylar heller, men alla förslag är ju självklart mer än välkomna! Tack på förhand? / jeppan

Jag har kollat lite på bla phonic p5a och behringer truth B2030A.. är dessa något att hänga i julgranen alls?

för övrigt så har jag dessa sakerna i studion:

emu 0404 ljudkort, adk a51e och behringer ultragain mic200 preamp..

Redigerat av jeppan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du inte betalar mer än 3000 lär du automatiskt hamna på din önskade nivå, d.v.s. hobbynivån för amatörmässigt bruk, särskilt som du inte vill ha begagnat.

Tänk på att Behringer är billiga av nån anledning. En kvalificerad gissning är att det beror på dålig (obefintlig) kvalitetskontroll. Allt som tillverkas säljs. Jag törs påstå att Mackie och Dynaudio inte gör så, och att det bland annat är därför de har så bra rykte och också kostar mer. M.a.o., du får vad du betalar för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har en ok stereoförstärkare så kan du ju köra ett par passiva högtalare!

Tannoys röda är rätt ok!

Om du inte har tummen mitt i handen så råder jag dig att bygga ett par - kolla på

www.valutronic.se och kolla på SQ-50 / MB-50

Rätt simpelt faktiskt, byggsågen gör mesta jobbet och resten kan du limma ihop på köksbordet på en eftermiddag. Om du inte kan löda delningsfiltret så har du säkert någon kompis som är rask med en lödkolv 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Elvlis (oregistrerad)

Hej!

Det här med att bygga själv var möjligen bra för typ 3 år sedan men inte längre, det har blivit så otroligt billigt med hyffsade monitorer!

Betänk att dom även är aktiva så då måste du ju köpa förstärkare, som kostar ifrån 2,000 kr! Då har du mellan 1,000 och 2000 kr kvar

för 4st högtalarelement, låda, filter komponenter, kontaktdon, osv! Det går inte, för 150 kr får du inget bra bas-element, för 300 kr får

man ej ens ett dåligt (Ett katastrofalt dåligt kan man kanske få tag i på ebay 😄!) Om man går upp rejält i pris, till över det 10-dubbla så

kan man bygga själv men det tar tid, är svårt samt i slutändan så blir det minst lika dyrt (borträknat arbetet (dock lärorikt och roligt 🙂!))

Redigerat av Elvlis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...