herwhisper Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 Jag har skaffat mig ett par till monitorer som jag vill använda mig av. Jag har ett par aktiva och ett par passiva monitorer. Så nu vill jag alltså kunna växla mellan dessa på ett smidigt (billigt) sätt. Ljudkortet jag har är ett Motu 828mkII. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VacUm Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 (edited) Är det inte flera ut på det kortet? Kör en av utgångarna direkt till slutsteget då och låt den som du kör via mixer sitta kvar och bestäm routingen i datorn. edit: Alternativt en billig passiv switch direkt efter mixern. Det är ok att splitta signalen där så då kan du köra båda systemen samtidigt om du vill. Edited August 17, 2005 by VacUm Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonasekman Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 Kanske kan vara nåt? http://www.behringer.com/MON800/index.cfm?lang=ENG /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Violiner Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 (edited) Claes har en passiv switch som trots att den tillhör budgetsegmentet inte är så tokig. Kostar nånstans kring tusenlappen med volymkontroll och allt. (Så slipper han själv göra reklam för en gångs skull... 😉 ) Edit: skulle definitivt välja "Claes burk" före Behringer... Edited August 17, 2005 by Violiner Link to comment Share on other sites More sharing options...
herwhisper Posted August 17, 2005 Author Share Posted August 17, 2005 Claes har en passiv switch som trots att den tillhör budgetsegmentet inte är så tokig. Kostar nånstans kring tusenlappen med volymkontroll och allt.(Så slipper han själv göra reklam för en gångs skull... 😉 ) Edit: skulle definitivt välja "Claes burk" före Behringer... Denna ska jag kika lite närmre på. Tackar för tippsen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
herwhisper Posted August 17, 2005 Author Share Posted August 17, 2005 Är det M-Patch du menar? Den verkar ju helt OK. Som jag fattar det så kan man koppla två högtalarpar till denna grej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 annars finns ju Samson C-control som jag själv är ytterst nöjd med. Har mina monitorer samt en kompaktstereo kopplade till den för referenslyssning. Funkar hur bra som helst plus att du har Talkbackfunktion genom den också 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Violiner Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 (edited) Är det M-Patch du menar?Den verkar ju helt OK. Som jag fattar det så kan man koppla två högtalarpar till denna grej. Svar ja. Och den är som sagt var helt OK. Du måste nog, anser jag i alla fall, minst upp till Big Knob-klass innan du får någotsånär motsvarande ljudkvalitet om du väljer aktiv elektronik. Och då pratar vi ju andra pengar. Edited August 17, 2005 by Violiner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 (edited) Tack för gratisreklamen... 😎 M-Patch är riktigt bra. Du kan välja mellan två olika ljudkällor och ha olika volym ställd på källorna, så att du kan ha allt inställt på ett vettigt sätt utan att behöva skruva när du ska koppla om. Dessutom kan du välja vilken av två monitorpar du vill skicka till också. Förutom det så finns det en Mute-knapp för panikstängning om något hänger sig och ljudkortet får för sig något otrevligt hyss - och en monoknapp! Det är en mycket komplett lösning som är både enkel, bra och förhållandevis billig. 😱 Edited August 17, 2005 by Claes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lui Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 Hur stor må skillnaden vara mellan Behringers Minimon MON800 och Samsons C-control, man får ju en hel näve med minimon mot en c-control. Nog för att behringer alltid har lite brus och sus, men är det lika enorm skillnad i ljudkvalitet som prismässigt tro? 😎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts