Jump to content
Annons

Vad behöver jag?

herwhisper

Recommended Posts

Annons

Är det inte flera ut på det kortet? Kör en av utgångarna direkt till slutsteget då och låt den som du kör via mixer sitta kvar och bestäm routingen i datorn.

edit:

Alternativt en billig passiv switch direkt efter mixern. Det är ok att splitta signalen där så då kan du köra båda systemen samtidigt om du vill.

Edited by VacUm

Claes har en passiv switch som trots att den tillhör budgetsegmentet inte är så tokig. Kostar nånstans kring tusenlappen med volymkontroll och allt.

(Så slipper han själv göra reklam för en gångs skull... 😉 )

Edit: skulle definitivt välja "Claes burk" före Behringer...

Edited by Violiner

Claes har en passiv switch som trots att den tillhör budgetsegmentet inte är så tokig. Kostar nånstans kring tusenlappen med volymkontroll och allt.

(Så slipper han själv göra reklam för en gångs skull... 😉 )

Edit: skulle definitivt välja "Claes burk" före Behringer...

Denna ska jag kika lite närmre på.

Tackar för tippsen!

Är det M-Patch du menar?

Den verkar ju helt OK. Som jag fattar det så kan man koppla två högtalarpar till denna grej.

Svar ja.

Och den är som sagt var helt OK. Du måste nog, anser jag i alla fall, minst upp till Big Knob-klass innan du får någotsånär motsvarande ljudkvalitet om du väljer aktiv elektronik. Och då pratar vi ju andra pengar.

Edited by Violiner

Tack för gratisreklamen... 😎

M-Patch är riktigt bra. Du kan välja mellan två olika ljudkällor och ha olika volym ställd på källorna, så att du kan ha allt inställt på ett vettigt sätt utan att behöva skruva när du ska koppla om. Dessutom kan du välja vilken av två monitorpar du vill skicka till också. Förutom det så finns det en Mute-knapp för panikstängning om något hänger sig och ljudkortet får för sig något otrevligt hyss - och en monoknapp!

Det är en mycket komplett lösning som är både enkel, bra och förhållandevis billig. 😱

Edited by Claes

Hur stor må skillnaden vara mellan Behringers Minimon MON800 och Samsons C-control, man får ju en hel näve med minimon mot en c-control. Nog för att behringer alltid har lite brus och sus, men är det lika enorm skillnad i ljudkvalitet som prismässigt tro? 😎