Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej!

Jag har problem med två VST-instrument.

Jag får Colosssus att dyka upp som plug och allt ser rätt ut, men inga instrument dyker upp. Står bara empty överallt.

Jag har visserligen bara kört in 3 av de över 20 delarna av biblioteket (typ 1.4GB styck), men man måste väl kunna köra dem ändå? Eller är det så surt att man måste ha 35GB utrymme för att kunna komma åt intstrumenten? Jag har hittat inställningen för att peka till biblioteket iaf så det är rätt.

Strul 2:

Jag har kört RMX förut och det har funkat. Men sen uppgraderade jag operatvsystemet och det blev lite strul. Jag får upp pluggen och allt ser bra ut men den hittar inga ljudbibliotek. Och jag kan för mitt liv inte hitta någonstans där man kan lokalisera sitt bibliotek heller.

Någon som har förslag? Sökte runt lite på google men hittade ingenstans. Inte i någon FAQ heller.

Tacksam för svar!

Annons
Posted

Angående Stylus RMX:

Du bör ha en katalog som heter "C:\Program Files\Spectrasonics"

Du måste ha SAGE katalogen med tillhörande underkataloger där

eller en genväg till SAGE katalogen om de ligger nån annanstans.

Viktigt då att genvägen heter "SAGE" och inte "genväg till sage".

Döp om genvägen annars.

Hade själv liknande problem, jag har lagt in alla mina musikprogram i e:

på hårdisken. Allt låg rätt i katalogstrukturen, men hitta inga ljud när jag

öppna Stylus.

Men det verkar som att programmet antar att alla lägger programmet i c:

och därför söker ljudfilerna "C:\Program Files\Spectrasonics"

även om man gjort instalationen i en annan hårddisk partion.

Eller har jag fel?

Posted

Tja, jag har ingen aning. Jag kör mac dessutom.

Jag hade pluggen i OS X panther och biblioteket på en extern firewire-hd.

Nu har jag uppgraderat till OS X tiger och har biblioteket på samma ställe men det 'r bara blankt i RMX-directory-listan.

Irriterande =/

Posted
Hej!

Jag har problem med två VST-instrument.

Jag får Colosssus att dyka upp som plug och allt ser rätt ut, men inga instrument dyker upp. Står bara empty överallt.

Jag har visserligen bara kört in 3 av de över 20 delarna av biblioteket (typ 1.4GB styck), men man måste väl kunna köra dem ändå? Eller är det så surt att man måste ha 35GB utrymme för att kunna komma åt intstrumenten? Jag har hittat inställningen för att peka till biblioteket iaf så det är rätt.

Jag har för mig att man faktiskt måste installera alla dvd's för att det ska funka. Tror jag läste det nånstans när jag installerade den.

Men med Symphonic choirs så behöver man tydligen inte det, så jag är inte säker..

Men prova att installera allt

Posted

Har lagt in hela biblioteket nu, men det är fortfarande empty på alla inputs i pluggen!! x(

Jag får den iofs som incompitable i logic så det kanske är där problemet sitter. Någon som kan utläsa något av detta fel?

FORMAT TESTS:

Input/Output Channel Handling:

1-1 1-2 1-4 1-5 2-2 2-4 2-5 4-4 4-5 5-5 5-2 6-6 8-8 0-2

X

ERROR: AU incorrectly reports Dynamic Configuration capability (bus count is not writable)

* * FAIL

Posted

Jag installerade om Colossus och då fick jag alla nki-filer som jag misstänkte att jag saknade.

Nu funkar det, men den står fortfarande som incompitable hmm. Aja.

Ang. Stylus RMX. Förslag där? Såg att det var fler här på forumet som hade samma problem. Hur lokaliserar jag biblioteket?

Tack!

Posted

Jag fixade det 😎

Jag har haft SAGE-mappen på en extern hd, men behövde en genväg till den som du sa. I OS X ska SAGE-mappen/genvägen ligga i:

/Users/ditt-konto-namn/Library/Application Support/Spectrasonics

Nu var det frid och fröjd i stugan 😄