Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag vill ha någon slags harmoniseringseffekt i hårdvaruform. Alltså en pryl som tar en insignal och släpper ut den samt två-tre till fast med annan pitch. Instant ackord från en ton, liksom. Vad finns det att välja på?

Jag vill inte betala stora pengar (gärna inte mer än 500,- begagnat men upp till 1000,- kan jag eventuellt gå) och kan man inte ställa in intervallen kan det nästan kvitta (så diverse multieffekter med denna funktion faller alltså bort).

Behringer kommer ju med en Octaviator i pedalform nu för inga pengar. http://www.behringer.com/UO100/index.cfm?lang=ENG Jag vill dock kunna ställa intervallen, som sagt.

Missade en Vocaliser II som låg ute på vendolin för 500.. 😆

Annons
Postat

Det finns ett helt gäng olika Vocalist-burkar från Digitech. De kan skapa körer som låter elektroniska och egentligen ganska kasst - men tillsammans med levande körer, så kan det fylla ut lite extra, eftersom soundet blir lite annorlunda...

Det finns flera andra som har en harmonizer-funktion, men jag tror inte att de brukar vara "intelligenta" på samma sätt som Digitech's burkar, så att man kan ställa in vilken tonart som gäller o dyl - utan det är nog oftast fasta intervall...

Postat (redigerat)

Så det är digitech som gäller? Mm. Flera har varnat mig för att de låter kasst men jag gör skum electronica så ett eventuellt inköp ska nog komma till användning, på något vis. 😆

Tack för hjälpen, förresten. Är det någon som har ett modelltips så tar jag det med glädje. 😆

Redigerat av sisältää

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.