Jump to content
Annons

Lost Years - EP 2004


Recommended Posts

Annons

Lite lustigt att du jämför er med Radiohead, Joy Division och Yvonne när det är instrumental musik. Oavsett hur inspirerade ni e av dessa band så är ju sången 60-70% av låten. Det är fint proddat och bra musik men det är ju snarare att likna vid tv-spelsmusik än t ex Radiohead.

Link to comment
Dela på andra sajter

TV-spelsmusik? He he... håller nog inte alls med dig där.... =)

Vet inte hur mycket du själv lyssnat på nämnda grupper

men jag är rätt inbiten på dem allihopa.

Sedan behöver ju "influenser" inte betyda att man plankar

nått rätt av. ;-)

Sång ska läggas nån dag då rätt sångare påträffas.

:rolleyes:

Det jag menar är att utan sång så blir det lite liknande tv-spels musik. Har själv lyssnat mycket på nämda band och det är mycket möjligt att även deras musik skulle kunna låta som tvspelsmusik utan sång. Fixa en sångare så kommer det här bli skitbra!

En röst kan totalt ändra karaktären på en låt.

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra! Melankoliskt och lite kallt. Skulle nog passa i ett och annat TV-spel (som inte innehåller rörmokeri). Men... umm, "greef" är såvitt jag vet inte ett engelskt ord. Om det är "sorg" du är ute efter, stavas det "grief".

Och sidan är väldigt snygg, om än lite innehållslös, utöver låtarna. Å andra sidan behövs ju inte så mycket mer än det.

Link to comment
Dela på andra sajter

[OT]Opera är en skitläsare 😉 Fast snäppet bättre än IE!

btw. du vet att du kan få bort den irriterande .tk-banner-popupen?[/OT]

Aha! Visste jag inte..... berätta hur!

Logga in på ditt tk-konto på och välj "min marknadsföring" i menyn. sedan väljer du aktuell domän och slutligen "no banner" 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker faktiskt inte att det låter så depressivt som ni vill verka vara utåt, men det gör inget. Enligt mitt tycke är melodierna lite väl enformiga, så sång hade nog inte gjort ont tror jag. Kämpa på.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har du ju trots allt fått en del kommentarer, men ett tips för att få fler kommentarer är att följa reglerna för demopostningar.

Lyssnar just nu på "Kafka" och det låter helt ok, men det känns helt klart att det behövs sång på det här! Så spring ut och leta rätt på nån bra sångare/sångerska så att man får höra det här "på riktigt"!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...