Jump to content
Annons

Behöver drivrutiner till Maxtor FW800 160GB Extern


Pluffo

Recommended Posts

Jag befinner mig i Stockholm och min CD med drivrutiner till min Maxtor Onetouch II, FW800, 160 Gb befinner sig i Göteborg. Detta innebär ett problem för mig då maxtors hemsida är till lika mycket hjälp som en sprinklermontör i ett brinnande hus.

Är det någon som har drivrutinerna tillgängliga och skulle kunna skicka över dem till mig? Hojta till här eller terrorisera mig på min MSN. Pluffo@hotmail.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jodå...Jag har kollat in hemsidan men jag hittar bara en massa crap där.

Jag använder mig utav FW-porten på datorn, och visst får enheten kontakt. Namn och versionsnummer dyker upp i enhetshanteraren men längre än så kommer jag inte då datorn klagar på enhetens drivrutiner.

För visst är det väl i "Den här datorn" enheten ska dyka upp om allting fungerar som det ska?

Link to comment
Dela på andra sajter

Namn och versionsnummer dyker upp i enhetshanteraren men längre än så kommer jag inte då datorn klagar på enhetens drivrutiner.

Klagar den på drivrutiner, fast den hittar den?!? 🙂

Förresten, är det FAT32 på disken eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, den klagar på drivrutiner trots att den hittar den.

När du nämnde FAT32 började dock hjärnkontoret att sätta igång. Disken är från början använd och formaterad på en MAC. Vet dock ej med vilket format....Innebär detta något problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

OK... Ja det förstår jag i så fall :rolleyes:

Jag trodde bara du behövde använda HD:n som sådan.

Ja, det var ett antal år sen jag flyttade HD mellan Mac och PC. Men då strulade det i alla fall som 17 med diskar som blev oläsbara...

I "modern tid" skickar jag filer via nätverk mellan Mac och PC när det behövs. Men det är ju en helt annat historia...

Jag har en Maxtor 300GB här, men det är Onetouch I så det är nog inte samma drivisar...

Du har inte tillgång till nån mac så du kan lägga ner filerna på en CD/DVD? Det vore ju annars kanske en utväg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Nej, ingen Mac så långt ögat når. Jag sitter här i en helt PC-infekterad kommun, men jag sätter mitt hopp till att någon med en Onetouch II ska dyka på den här tråden och komma till min undsättning :rolleyes:

Om det sedan hjälper att få tag i drivrutinerna är en annan femma men jag håller tummarna.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppsan grabben.. Du behöver inga drivisar inte.. Däremot lär du behöva MacDrive för att kunna läsa en MAC formaterad hårddisk i en PC

Det finns en trialversion att ladda hem på http://www.softpedia.com/get/File-managers/MacDrive.shtml 7 MB så det borde funka även med modem eller vad du nu sitter på.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen till att hårddisken hittas men inte dyker upp i Den här datorn tror jag beror på filsystemet.

Följ länken du fick av hegobald, och disken kommer poppa upp! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...