Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

😉 tjena, söker en erfaren guitarrig användare. Det är så illa att jag för ett evigt tjut när jag försöker spela i programmet.. (öppnar inte guitarrig som effekt)..

nån som vet vad felet är? 🙂

Annons
Posted

du kanske får rundgång? lite svårt att veta vad som är felet med så lite information...

Posted
😉 Kan ju vara så, har kopplat min mixer in till mitt m-audio2496 och sen tillbaka till mixern, har funkat perfekt förrut och det funkar i cubase, ingen rundgång. Men i GuitarRig blir det knas, fattar inte varför..🙂
Posted

Jag hade problem med guitarrig förr när jag använde mitt ljudkort i datorn, sedan fick jag en guitarport i present och använde den som ljudkort, nu fungerar det perfekt! Jag fick rundgång jämt av någon anledning... Jag körde genom min mixer också..

Posted

troligen rundgång (eller kanske nån fetingdist som trycker upp allt skitmycket).

Min bildskärm stör min gitarr. Testa att stänga av bildskärmen och se om det hjälper 🙂

Posted

Jag fick ett slags svagt tjut/brus i bakgrunden jämt, som var skitstörande... det hördes för det mesta bara mellan mitt spelande, men även när jag spelade "palm mute". Jag gjorde sedan lite experiment och upptäckte att det kom från mitt ljudkort, och sedan förstärktes rejält av GuitarRig. Mitt ljudkort var då ett cirka 2-3 månader gammalt Audiotrak Maya44 mkII (alltså ganska bra grejor), och jag kommer ihåg att jag frågade mig själv "hur bra ljudkort måste man ha egentligen". Jag bytte sedan GuitarRig mot en Zoom 505-pedal istället och kör med den numera... inga som helst oljud. 🙂