Jump to content
Annons

Aktiva monitorer (igen!)


tRasH cAn maN (oregistrerad)

Recommended Posts

tRasH cAn maN (oregistrerad)

Ja, ja... Jag vet att det finns MASSA trådar om studiomonitorer. Jag behöver en till! 😕

Jag vet också att det bästa är att lyssna sig till vad man gillar, men jag utesluta ett par bättre begangade och har ingen lust att åka land och rike runt.

Modeller jag funderar över:

Event 20/20 Bas (Vad gör "V2" för skilnad?)

Event TR-8XL

Tannoy Reveal Active

Yorkville YSM1P

Phonic P8A

Please... Help!

/tRasH

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Event 20/20 Bas (Vad gör "V2" för skilnad?)

Jag har Events 20/20 Bas och är svinnöjd. Har dock inte lyssnat på v2 så kan inte säga nåt om dom, men enligt specarna ska det ju vara bättre förstärkare och diskanttweeter på dom (tror knappast man hör nån direkt skillnad 😕).

Har tidigare haft ESI nEar05 samt Behringer 2031A men dessa går inte att ens jämföra med klarheten och balansen i Eventhögtalarna som går bra ner i frekvenserna också (35 Hz och det hörs).

EDIT: såg nu också att en skillnad är att de gjort om kabinettet på lådan också.

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

tRasH cAn maN (oregistrerad)
Jag tipsar om ESI nEar05 + SW10k

Mumma för öronen!!!!!

Baslådan är kung o jobbar skitbra ihop med 05:orna..

😲

Hmmm... Du är nog den första jag läser som talar väl om ESI.

Link to comment
Dela på andra sajter

tRasH cAn maN (oregistrerad)

Hmmm... Det känns som det lutar åt ett par Event TR-8.

Om ingen direkt skulle avråda...

Link to comment
Dela på andra sajter

Välj GENELEC istället, så slipper du byta upp dig längre fram...

För dyrt för många av oss... men visst, om du betalar så: Tack gärna 😠

.Viktor

Du har rätt... Alla har ju inte råd med Genelec förstås, tänkte inte på det.. Sorry.

Link to comment
Dela på andra sajter

Välj GENELEC istället, så slipper du byta upp dig längre fram...

Säger mannen som säljer dem. 😳

😉 Förvisso, fast vi säljer i och för sig alla andra märken och sorter också - men jag själv kör med GENELEC... that's why i recommend 'em 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev väldigt förtjust i deras monitorer när jag arbetade med dem en under en längre tid, och skulle gärna använda mig av ett par själv.

Tyvärr är det många saker som sitter högre på önskelistan än ett par nya monitorer....och stimpengarna är redan brända 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm... Det känns som det lutar åt ett par Event TR-8.

Om ingen direkt skulle avråda...

Event Tr8 (om det nu var den Event-modellen jag provade...?) och t.ex. Yorkville YSM1p låter väldigt olika. Gillade inte alls Event men älskar mina Yorkvilles...

Så, återigen, smaken är som baken, så du borde absolut se till att provlyssna innan du slår till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sergio (oregistrerad)

Jag kan rekommendera PHONIC P6A, efter att ha lyssnat på 6 olika märke, pris mellan 2000kr till 15000kr lätt Phonic P6A kanon till och med bättre en de dyraste,

mycket bra bass och diskant, så jag köpte de och provade hemma, det var det bästa köpet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, ja, jag vet att de är dyra. Men jag ångrar inte en krona eller ett enda ögonblick att jag investerat i ett par Genelec 8040. De är värda sitt pris.

Skulle jag tvingas ned i pris skulle jag personligen rikta blickarna mot bland annat Event, TR5 eller TR8.

Och i den billigaste prisklassen så finns bland annat KRK. RP5 har jag för mig de heter, låter faktiskt inte SÅ tokigt. Jag har en bekant som har dessa och som är nöjd. Men som vanligt får man alltid det man betalar för, det är inte rättvist att jämföra dem med sina dyrare kusiner.. There is no free lunch...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...