Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon som vet om det finns samplade speldosor att ladda hem gratis? Jag blev väldigt sugen på att ha det i en låt.

Eller är det någon som har en speldosa (heter det så?) och känner att just du skulle bli en bättre människa om du samplade den och delade med dig?

Vill minnas att det fanns små kyrkor i plast som kunde dras upp och så spelade de en melodi. Dessa plockades fram i stugorna i småland runt jul när jag var liten. Det är iaf det ljudet jag är ute efter.

Annons
Postat

Har inga samplingar tyvärr, men däremot har jag en sån kyrka nånstans (fast den är i trä).

Har även nån annan speldosa nånstans i gömmorna.

Jag kan ju alltid testa att sampla nån av dem om ingen har färdiga samplingar.

Postat

Hah, det är precis vad jag håller på med ju!

Jag har samplat speldosa, och sitter klipper filer och programmerar då och då på lediga stunder. Kanske skulle skynda på lite? :rolleyes:

Postat (redigerat)
Vill minnas att det fanns små kyrkor i plast som kunde dras upp och så spelade de en melodi.

Jepp, det är exakt den. :rolleyes:

Speldosan satt löst, så jag skruvade bara av nyckeln (visarna utanpå klockan), tog ut speldosan och skruvade på igen.

Jag har redan testat speldosan i en Titiyo-doftande låt, fast då var det bara tre av samplingarna redigerade och så alternerade jag mellan dem. 😱

Redigerat av vectro
Postat
Har inga samplingar tyvärr, men däremot har jag en sån kyrka nånstans (fast den är i trä).

Har även nån annan speldosa nånstans i gömmorna.

Jag kan ju alltid testa att sampla nån av dem om ingen har färdiga samplingar.

Du kan ju komma upp till min och Davids studio så kanske vi kan göra det en regning sommardag?

Postat
Hah, det är precis vad jag håller på med ju!

Jag har samplat speldosa, och sitter klipper filer och programmerar då och då på lediga stunder. Kanske skulle skynda på lite? 😱

Då tycker jag absolut att du ska skynda på lite!!! 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.