Jump to content
Annons

Upprätt piano


blouis

Recommended Posts

Någon som har tips på bra samplat upprätt piano? Det finns ju en massa flådiga flygelsamplingar, men de är inte alltid det man är ute efter om man gör t ex pop. Jag vill ha nåt som är liksom träigare och oputsat på något sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 4 år senare...

Hej, Väcker liv i en gammal tråd!

Undrar också över vad det finns för "upright piano" som låter bra. Ofta hittar man mestadels flyglar, men när man ska ha ett charmigt, vanligt piano så är det svårare att hitta 🙂

Har sett några namn ploppa upp när jag sökt på forumet såsom:

Nordic Upright

Rain Piano

NI Upright Piano

Någon som testat några av dessa och som har kommentarer?

Den får gärna vara billig, funka i RTAS-format, och låta som ett "vanligt piano" istället för det polerade flygel-soundet som vi alla är så vana vid att höra.

Fler tips mottages gärna också 😄

/L

EDIT: plockade bort de som var endast var flyglar

Redigerat av Limpan
Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, kommer Rain Piano/Nordic Piano fungera med kontakt player? Det står att den funkar för "kontakt" men då kanske stora versionen menas? Eller måste jag skaffa en riktigt fet sampler-plugg? NI Upright Piano funkar iaf till kontakt player, men den var lite för polerad i sitt sound tror jag, Rain Piano lät ju mest rätt tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om det här kanske är vad du är ute efter?

http://www.imperfectsamples.com/website/samples/index.php

De har ett upright piano och en flygel som enligt dem: The Hohner White Baby Grand Piano has a warm and intimate sound that sits between a full size grand and an upright. The White Baby Grand is desirable for certain situations where you want an intimate grand sound without sterility.

Redigerat av woollie
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...