gufv (oregistrerad) Postat 12 juli 2005 Postat 12 juli 2005 kör ett e-mu 0404 och jag fÄr bara en in-kanal att "skicka" i taget. med hjÀlp av "Wave L / R"-instÀllningen dvs. det mÄste ju finnas en till send-funktion som gör att jag kan skicka den högra signalen ocksÄ samtidigt som den vÀnstra? tacksam för hjÀlp.
joachime Postat 12 juli 2005 Postat 12 juli 2005 Försök att förklara ditt problem ytterligare. Du skickar alltsÄ ljud till kortets tvÄ ingÄngar. Har du skapat en stereoingÄng i EMU-mixern, eller tvÄ monoingÄngar? Vart gÄr dessa signaler vidare, till EMU-mixerns utgÄng eller till ett sequenserprogram?
gufv (oregistrerad) Postat 13 juli 2005 Postat 13 juli 2005 löste problemet. fick tag pÄ en ASIO-tutorial som förklarade hur man skapade en stereo-session anpassad för cubase. jÀvla meck sÄnt hÀr alltsÄ.
Linus Postat 13 juli 2005 Postat 13 juli 2005 löste problemet. fick tag pĂ„ en ASIO-tutorial LĂ€gg in en lĂ€nk till den isĂ„fall. đ Det kan ju hĂ€nda att fler anvĂ€ndare i framtiden kommer ha problemet, söka pĂ„ forumet och hitta den hĂ€r trĂ„den och fĂ„ problemet löst snabbt.
gufv (oregistrerad) Postat 14 juli 2005 Postat 14 juli 2005 (redigerat) det var i E-MU 0404-manualen jag lÀste det hela. pÄ e-mu's hemsida verkar den inte finns kvar lÀngre. fÄr upp ett felmeddelande. kan se om jag kan fÄ upp den pÄ nÄgon webserver. hm. jag fick patchmixen att fördela signalerna i tvÄ delar men jag lyckas inte fÄ cubase att kunna spela in bÄda tvÄ pÄ en och samma gÄng. vad jag förstÄtt det rÀtt sÄ skall man kunna spela in i stereo pÄ en kanal i programmet istÀllet för tvÄ fördelade kanaler? det hade ju varit bÀst om man kunde spela in pÄ tvÄ olika kanaler sÄ att man kan fÄ inspelningarna var för sig.. finns det ingen pÄ forumet som har stenkoll pÄ sÄdant hÀr? Redigerat 14 juli 2005 av gufv
joachime Postat 14 juli 2005 Postat 14 juli 2005 TvÄ saker du mÄste göra i Cubase. Till att börja med vÀlj menyn 'devices' och klicka pÄ 'VST connections'. Skapa en ny ingÄng (i stereo) bestÄende av de tvÄ ASIO-anslutningar du skickar frÄn EMU-mixern. Sedan sÄ mÄste du skapa ett audiospÄr och vÀlja stereo. DÄ borde det funka.
gufv (oregistrerad) Postat 15 juli 2005 Postat 15 juli 2005 (redigerat) jag kör ju cubasis. hittar inte nÄgon sÄdan meny dÀr. nog dags att lÀmna det dÀr programmet. ska fÄ tag i cubase. prövar sedan! tack för tips. Redigerat 15 juli 2005 av gufv
gufv (oregistrerad) Postat 15 juli 2005 Postat 15 juli 2005 nu fick jag det att fungera. stort tack. sĂ„g att din studio spelade in nerves med first floor power. impressive! đ
joachime Postat 15 juli 2005 Postat 15 juli 2005 Hehe! đł Nja, den spelades faktiskt in i Silence studio i koppom. Men jag redigerade materialet i egen studio och mixade den (tillsammans med Christian Edgren) i Traxton i Stockholm. Helt vanlig skivbolags-standard-strul rörigt-uppĂ„t-vĂ€ggarna-budgeten-Ă€r-sprĂ€ckt, typ. Fast det Ă€r ju inget jag krĂ€ver att nĂ„gon ska hĂ„lla koll pĂ„. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.