Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

TÀnkte presentera mig hÀr nÀr jag hittat detta fantastiska forum!

Jag bor i Göteborg och har hÄllt pÄ med musik i form av syntar och datorer rÀtt mÄnga Är (oj... 18 nÀr jag rÀknar efter!). Med Ären har det gÄtt mer och mer Ät akustiska inspelningar, dÀr jag Àr rÀtt grön! Jag samarbetar en del med sÄngare och sÄngerskor i smÄ hobbyprojekt. En gÄng blev det en hemgjord skiva som du kan se mer om hÀr: Gorby Homepage. Ingen musikutbildning, men jag spelar glatt keyboard (och arr:ar de flesta instrument via det). Jag spelar ocksÄ djembe, darabuka och fuskar pÄ surdo i en slagverksorkester. Utrustningen i min enkla hemstudio finns beskriven hÀr: Hemstudioutrustning

Jag har ett par sidor om musikutrustning som kan vara intressanta för de som har en gammal TX16W-sampler (Typhoon FAQ) eller en Ànnu Àldre Bit 01 eller Bit 99 (Unofficial Bit One/01/99 home page) (rÀtt lÀnge sen dessa uppdaterades, men det finns en del nyttig och unik info dÀr). För Bit-anvÀndare Àr jag ocksÄ ansvarig för en mailinglista: Bit mailing list

NulĂ€get nĂ€r det gĂ€ller inspelningar och min hemstudio Ă€r att jag börjar kĂ€nna begrĂ€nsningarna hos mitt Audiophile 2496-ljudkort. Vill ha fler ingĂ„ngar, möjlighet till separat hörlursmix... Är inte heller nöjd med mitt "kontrollrum" - vill ha bĂ€ttre lyssning. Sen vore det kul att kunna göra mer högljudda inspelningar Ă€n vad man kan göra i en lĂ€genhet... NĂ€mnde jag bĂ€ttre mickar och preamps...? đŸ˜± Men förutom prylar fĂ„r man ju inte glömma att den viktigaste faktorn nog Ă€r kunskap - att lĂ€ra sig mer om hur man anvĂ€nder prylarna... 🙂

Vi ses!

Annons
Postat

Var hÀlsad Pierre!

Det borde ju finnas likasinnade mĂ€nniskor i GBG som Ă€r sugna pĂ„ att starta en liten studio tycker jag. Det blir ju inte sĂ„ dyrt om man Ă€r 2-3st och delar pĂ„ hyra och material. Dessutom brukar man fĂ„ en ganska bra samling utrustning nĂ€r man drar ihop alla prylar đŸ˜±

Kan ju vara vÀrt att höra sig för.

Postat
Var hÀlsad Pierre!

Det borde ju finnas likasinnade mĂ€nniskor i GBG som Ă€r sugna pĂ„ att starta en liten studio tycker jag. Det blir ju inte sĂ„ dyrt om man Ă€r 2-3st och delar pĂ„ hyra och material. Dessutom brukar man fĂ„ en ganska bra samling utrustning nĂ€r man drar ihop alla prylar 🙂

Kan ju vara vÀrt att höra sig för.

Jag har faktiskt precis i dagarna gĂ„tt i sĂ„na tankar! 🙂

NÄn som skulle vara intresserad?

Jag mottar ocksĂ„ varmt alla tips pĂ„ lokaler (som ni som redan har lokaler inte har anvĂ€ndning av... 😄 )

Ska Äka pÄ semester nu, men sen tar jag tag i detta mer ordentligt.

Postat

VARMT vĂ€lkommen (med betoning pĂ„ varmt Phu..) 😄

Postat

Tja! VĂ€lkommen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.