Pierre Postat 10 juli 2005 Postat 10 juli 2005 Hej! TĂ€nkte presentera mig hĂ€r nĂ€r jag hittat detta fantastiska forum! Jag bor i Göteborg och har hĂ„llt pĂ„ med musik i form av syntar och datorer rĂ€tt mĂ„nga Ă„r (oj... 18 nĂ€r jag rĂ€knar efter!). Med Ă„ren har det gĂ„tt mer och mer Ă„t akustiska inspelningar, dĂ€r jag Ă€r rĂ€tt grön! Jag samarbetar en del med sĂ„ngare och sĂ„ngerskor i smĂ„ hobbyprojekt. En gĂ„ng blev det en hemgjord skiva som du kan se mer om hĂ€r: Gorby Homepage. Ingen musikutbildning, men jag spelar glatt keyboard (och arr:ar de flesta instrument via det). Jag spelar ocksĂ„ djembe, darabuka och fuskar pĂ„ surdo i en slagverksorkester. Utrustningen i min enkla hemstudio finns beskriven hĂ€r: Hemstudioutrustning Jag har ett par sidor om musikutrustning som kan vara intressanta för de som har en gammal TX16W-sampler (Typhoon FAQ) eller en Ă€nnu Ă€ldre Bit 01 eller Bit 99 (Unofficial Bit One/01/99 home page) (rĂ€tt lĂ€nge sen dessa uppdaterades, men det finns en del nyttig och unik info dĂ€r). För Bit-anvĂ€ndare Ă€r jag ocksĂ„ ansvarig för en mailinglista: Bit mailing list NulĂ€get nĂ€r det gĂ€ller inspelningar och min hemstudio Ă€r att jag börjar kĂ€nna begrĂ€nsningarna hos mitt Audiophile 2496-ljudkort. Vill ha fler ingĂ„ngar, möjlighet till separat hörlursmix... Ăr inte heller nöjd med mitt "kontrollrum" - vill ha bĂ€ttre lyssning. Sen vore det kul att kunna göra mer högljudda inspelningar Ă€n vad man kan göra i en lĂ€genhet... NĂ€mnde jag bĂ€ttre mickar och preamps...? đ± Men förutom prylar fĂ„r man ju inte glömma att den viktigaste faktorn nog Ă€r kunskap - att lĂ€ra sig mer om hur man anvĂ€nder prylarna... đ Vi ses!
rainydays Postat 10 juli 2005 Postat 10 juli 2005 Var hĂ€lsad Pierre! Det borde ju finnas likasinnade mĂ€nniskor i GBG som Ă€r sugna pĂ„ att starta en liten studio tycker jag. Det blir ju inte sĂ„ dyrt om man Ă€r 2-3st och delar pĂ„ hyra och material. Dessutom brukar man fĂ„ en ganska bra samling utrustning nĂ€r man drar ihop alla prylar đ± Kan ju vara vĂ€rt att höra sig för.
Pierre Postat 10 juli 2005 TrĂ„dstartare Postat 10 juli 2005 Var hĂ€lsad Pierre! Det borde ju finnas likasinnade mĂ€nniskor i GBG som Ă€r sugna pĂ„ att starta en liten studio tycker jag. Det blir ju inte sĂ„ dyrt om man Ă€r 2-3st och delar pĂ„ hyra och material. Dessutom brukar man fĂ„ en ganska bra samling utrustning nĂ€r man drar ihop alla prylar đ Kan ju vara vĂ€rt att höra sig för. Jag har faktiskt precis i dagarna gĂ„tt i sĂ„na tankar! đ NĂ„n som skulle vara intresserad? Jag mottar ocksĂ„ varmt alla tips pĂ„ lokaler (som ni som redan har lokaler inte har anvĂ€ndning av... đ ) Ska Ă„ka pĂ„ semester nu, men sen tar jag tag i detta mer ordentligt.
hegobald Postat 10 juli 2005 Postat 10 juli 2005 VARMT vĂ€lkommen (med betoning pĂ„ varmt Phu..) đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.