Jump to content
Annons

högtalarställ för bordsplacering?


jkn

Recommended Posts

Har sedan länge föstått att placeringen av mina monitorer direkt på bordsskivan är långt ifrån korrekt. Blir en massa vibrationer ned i skivan, samt att jag får sitta som en gam framför datorn.

Har nu pallrat upp dem på en massa pocketböcker vilket gör en ganska stor skillnad i ljudåtergivningen, samt att det går att sitta ganska ergonomiskt korrekt..

men..

Min sambo å jag tycker att det ser ut som skit (studion har jag i vardagsrummet 😄 ),

och jag har letat efter rejäla högtalarställ som bara är runt tio centimeter höga, men ännu inte funnit något vettigt till ett överkomligt pris. Hemmabygge är uteslutet, mina hemsnickerier blir inte så classy.

Help me, please.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du ändå ska köpa något så föreslår jag följande. Några snygga stenplattor i lämpligt format. Ovanpå dem ett par Auralex Mopads eller liknande. Bättre än ett stativ stående på bordsskivan, och borde kunna bli ganska snyggt? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ändå ska köpa något så föreslår jag följande. Några snygga stenplattor i lämpligt format. Ovanpå dem ett par Auralex Mopads eller liknande. Bättre än ett stativ stående på bordsskivan, och borde kunna bli ganska snyggt? 😄

Har själv tänkt i de banorna, men min käre sambo "vägrar sten" i sammanhanget, bra tips för övrigt. På tal om Auralex Mopads; vad går de loss på och funkar de bra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ändå ska köpa något så föreslår jag följande. Några snygga stenplattor i lämpligt format. Ovanpå dem ett par Auralex Mopads eller liknande. Bättre än ett stativ stående på bordsskivan, och borde kunna bli ganska snyggt?  🙂

Har själv tänkt i de banorna, men min käre sambo "vägrar sten" i sammanhanget, bra tips för övrigt. På tal om Auralex Mopads; vad går de loss på och funkar de bra?

MoPads ligger på 735:- för en uppsättning till 2 högtalare.

Ett alternativ är WavePanels Speaker Pads, som ligger på 490:- för en uppsättning.

Båda fungerar mycket bra - och båda modellerna finns på lager... 😛

Ett budgetalternativ, är annars att klippa ut bitar från ettsådant här och lägga några lager som absorbent. Inte lika snyggt och inte fullt så bra som de dyrare absorbenterna, men en väldigt billig och hyggligt välfungerande lösning. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...