Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

har ett stycke musik med en ensam flöjt som spelar och jag skulle behöva en (gratis) plugin som analyserar frekvensen och återger vilken not som spelas. jag vet att detta fanns i logic 6 när jag hade tillgång till det på en mac men nu har jag inte det...

om det är någon person här med bra öron för musik som kan höra vad som spelas (alltså en ensam flöjt, inga harmonier eller ackord eller liknande) så kan ni ju pm:a mej så ska jag fixa en länk till filen 😳

god natt kjam,

~ f

Annons
Posted (edited)

Det brukar finnas t.ex. på download.com, mp3 till midi-konverterare. Oftast shareware, men i demona brukar det iaf synas vilken ton det är (den riktiga skapar en midi-fil).

Så om du slöar ner din inspelning 17 gånger, och pitchar så att det blir samma pitch, och kör med det programmet och skriver ner illa kvickt vilka noter det är, så borde det funka. 🙂

*EDIT*

Kom på en grej till. Igentligen ett gitarrprogram, Jesusonic(.com), har en sån funktion, och ett winamp-plugin. Leta lite på hemsidan.

Sen lägger du till en tuner, och kör, gärna med den långsammare ljudfilen.

Edited by johlin
Posted

ah, melodyne läste jag om i sos för ett tag sedan...ska kolla in alternativen ikväll när jag kommer hem från jobbet!

tack för hjälpen...konstigt att det inte finns en plugg för detta, borde ju inte vara så stor skillnad från en frekvensanalysmokajäng? kanske autotune-pluggen som jag hade tillgång till förra året hade någon funktion för detta iofs..kommer inte ihåg.