Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har lÀnge velat skaffa mig en pedal steel, men min konstanta brist pÄ pengar har gjort att jag prioriterat bort alla "kul att ha"-prylar.

Men jag suktar fortfarande efter en eftersom jag har ett par lĂ„tar som jag tror det skulle passa fint i. Har försökt hitta samplingar eller VSTi-emuleringar av en men bara hittat en soundfont som inte lĂ€t sĂ€rskilt upphetsande. SĂ„ jag tĂ€nkte höra om nĂ„n kĂ€nner till nĂ„got dylikt? Det Ă€r ju ett instrument som Ă€r ganska svĂ„rt att sampla eller emulera pĂ„ ett bra sĂ€tt sĂ„ jag kan förstĂ„ varför jag inte hittar nĂ„gon. Men det finns ju sĂ„ mycket annat skrĂ€p dĂ€r ute sĂ„ 🙂

Eller kanske nĂ„n har en att sĂ€lja för en billig penning? 😉

Annons
Postat

Letade sjÀlv efter det för ett tag sedan. Det enda jag hittade var den dÄliga soundfonten som inte gick att anvÀnda, men sen sÄg jag att sonic reality som brukar göra bra grejor har en expansion till samplettank som heter ... vÀnta mÄste kolla.... Guitar Collection

HĂ€r: http://www.sonicreality.com/viewDetails.php?ProductID=227

Finns en lite demo dÀr de spelar nÄgra toner. LÄter vÀl helt okej. Men det vore roligare om du köpte en.

NÄgon pÄ KVR gillar den iallfall.

http://www.kvraudio.com/get/212.html

😉

Postat

Tack sÄ mycket!

Det var ju inte fasligt dyrt heller. Lite surt att betala för en massa annat som man verkligen inte behöver bara. Vanliga gitarrer har jag ju sÄ det rÀcker och blir över.

Fattig som jag Ă€r ska jag nog ladda hem en *host*demoversion först och se om det Ă€r vĂ€rt pengarna. Tre toner i en demolĂ„t Ă€r inte mycket att förlita sig pĂ„, Ă€ven om det lĂ€t schysst 😉

Postat

Finns ett samplepack som heter "Whole lotta country" med ett gÀng grymt bra pedal steel-samplingar. Vet inte varifrÄn det kommer, men leta reda pÄ det. LÄter kanonbra.

Finns dessutom fiddles som lÄter bÀttre Àn jag hört nÄnstans tidigare, banjos, ak. gitarrer (akord baserade som funkar att spela pÄ faktiskt) osv osv..

Postat

Det lÀt ju faktiskt grymt bra. TyvÀrr var vÀl priset lite i saftigaste laget för min del. En tusenlapp Àr max vad jag tÀnker betala.

Men tack ÀndÄ!

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

Duger det inte med en lapsteel 😄 jag har en som jag tĂ€nkte göra mig av med.... 😛

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Pris?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.