Jump to content
Annons

ny gura _\,,,/


eerriikk

Recommended Posts

Annons

Den här tycker jag verkar grymt läcker...

Har en Schecter med EMG-mickar som jag är ruskigt nöjd med. Denna har SeymourDuncans, skulle verkligen vilja testa..... :rolleyes:

Schecter är välbyggda, inte alltför dyra, tyvärr kanske inte så lätta att få tag på i Sverige. Men i Tyskland finns de att beställa för 699 €uro = ca 6570:-

Redigerat av ztevie
Link to comment
Dela på andra sajter

LTD är säkert bra guror, men jag har ingen större erfarenhet av dem.

Vad jag gillar med Schecter är att man kan få en välbyggd gitarr som har limmad eller genomgående hals som ger bättre sustain än skruvad, samt att du kan välja modeller med riktiga EMG eller SeymourDuncan mickar och få detta till kanonbra pris.

Tycker ofta kopior på mickar eller gitarrfabrikantens egna låter skräp.

De tillverkas i Asien men sätts ihop och justeras på plats i USA... Får du tillfälle att testa någon av deras toppmodeller, gör det, känns som en dubbelt så dyr gitarr.

Jag vet att jag låter som att jag jobbar på Schecter, men det är bara det att jag är så fruktansvärd nöjd med min Schecter C1+ som jag skaffat för en billig peng. Och eftersom de inte är så stora i Sverige så vill jag tipsa folk om dem... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

PPC-Music i Tyskland.

I England är det Soundcontrol som tar in dem.

Såg nu att i Sverige finns de på Musikcentralen i Växjö, om du kan ta dig dit för test, och om de verkligen har de hemma. De var nedsatta nu också, men det är nog fjolårets modeller, fast det kanske inte är så noga? Modellen C1 Blackjack skulle där kosta 8350:-.

Vet att jag ringde till Musikbörsen förra året då jag köpte min, de skulle ha 10000:- för en Schecter som jag kunde beställt utomlands ifrån för 6000:-.

Överhuvudtaget ska man kolla upp priser och jämföra med utlandet. Ibland är det inte så stor skillnad, men ofta är det värt.

Kollade bl.a. på en ESP Horizon NT II innan jag skaffade Schectern. Musikbörsen skulle ha 18000:-, kunde ha beställt från Belgien för 12000:-...

En bra musikaffär i Tyskland som jag handlat andra musikprylar från är MusikProduktiv. Bra service och frakten går alltid på 13 €uro. De har inte Schecter dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...