Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har en Midiklaviatur med midi ut och funderar på att köpa en Midi till USB adapter för att kunna koppla in den i min bärbara dator som saknar Midi portar. Någon som vet om dethär funkar bra? För/nackdelar? Har inte möjlighet att instalera nytt ljudkort, går det att lösa på någott bättre sätt?

En sån här liten rackare 🙂 ,hade jag tänkt köpa: http://img2.store.yahoo.co.jp/I/iget_1839_8946967

Eller något liknande.

/ Andreas S

Annons
Postat

Funkar utmärkt. Just den modellen på bilden har jag inte kört, men M-Audio 1x1 har jag använt länge.

G.

Filip (oregistrerad)
Postat

Att köpa ett sådant MIDI-interface (jag skulle nog satsa på något annat mera välkänt fabrikat) är nog ditt enda alternativ om...

- du saknar Joystick port på datorn, vilket säkert de flesta bärbara gör..

- ditt MIDI-keyboard inte har något inbyggt MIDI-interface, via USB, hade du nog iofs inte missat 😉

- inte ditt MIDI-keyboard är en lite äldre synt från Yamaha eller Korg med inbyggt MIDI-interface (en kabel som går mellan synten och datorns seriell-port, porten på synten brukar det stå "TO HOST" på).

// Filip

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.