Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har precis fått hem min G5:a och är nu ifart med ett nytt ljudkort till den. Är ute efter ett Pro kort med minst 8 analoga ingångar & 192khz. Kör mest analogt men även endel midi.

Det är en riktig djungel detta.

Priset får helst inte stiga över 14000:-

Tacksam för all hjälp. Mvh/Danne

Annons
Postat

Tänkte rekomendera Motu 2408 MK3 eftersom jag själv kör detta med lysande resultat, men eftersom du vill ha 192kHz funkar det ju inte.....

(hoppas du är medveten om att det kommer suga musten ur din dator att köra 192kHz rakt igenom på låtarna.....även på en G5a....fast kör du inte så många kanaler så funkar det nog bra....)

Motu 896HD(192kHz) finns ju för 15000:-, men jag är lite skeptisk till det....preamps på alla ingångarna.....det känns liksom som att man lägger pengar på fel grejor då liksom....då tror jag mer på MK3 och köra 96kHz istället....fast jag har aldrig testat 896an, så jag ska inte uttala mig för hårt.... 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.