Jump to content
Annons

Coca cola på tangentbordet!


Ken Kängström

Recommended Posts

Annons

Prova diskmaskinen. Nja förresten. Men mycket vatten brukar va det enda som hjälper mot slibbig cola. Torka sen ordentligt, skaka plus kanske hårtork. Räkna inte med att det funkar.

G.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inga problem att spola av tangentbordet med vatten.. Bäst är att du skruvar upp det och torkar rent med vanligt sötvatten och en bommulstrasa.

Se bara till att det är ordentligt torrt sedan innan du kopplar in det till datorn igen.

Typ lägg det på ett element eller i solen eller blås det torrt med en hårtork.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det kann funka  å bara spola av det under kran.

Om det inte är en himla väldans massa kola i det.

Men som sagt se till attdet tor kar innan det används

Men hur mycket cola kan det vara då?

Provat tappkran addic? 😄

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Köp ny dator! Tangentbordet sitter väl normalt "fast" i en bärbar, men det är klart...du kan kanske köpa till en USB 2.0-bräda med tangenter och använda den.

F.ö. är det synd att det var just Coca-Cola. Det fräter ju nämligen, så tangenterna är säkert helt deformerade undertill nu.

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror helt och hållet på mängden Cola och vad du har för typ av tangentbord. Har du ett klassiskt tangentbord där knapparna är "upphöjda" en bit är det lugna puckar. Jag skulle rekommendera om du är lite händigt, att du plockar bort samtliga knappar och försöker torka så gott det går. Om inte detta hjälper kan du montera bort bakstycket på tangentbordet och på den vägen tvätta rent den gummifilm som sitter ovanför kontaktytan, eftersom att det är här Colan klibbar.

/Mvh

Pingpong

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova diskmaskinen. Nja förresten. Men mycket vatten brukar va det enda som hjälper mot slibbig cola. Torka sen ordentligt, skaka plus kanske hårtork. Räkna inte med att det funkar.

G.

Använd inte hårtork, jag har smält ett tangentbord på så sätt efter en öl-incident. 😲

Men vanligt vatten är no det bästa, låt det sedan torka nån dag

Redigerat av Mossman
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det en laptop eller stationär?

Ett nytt schysst tangentbord till stationär får du ju för 199 kr. Knappast värt besväret att strula med att öppna, tvätta, torka, skruva ihop skiten för så små pengar. Speciellt mtp att det inte kommer att bli som nytt ändå.

Är det en laptop är det klart dyrare att byta till nytt, men jag misstänker det INTE är en laptop i ditt fall, för då hade mer elektronik gått åt pipan när du dränkte den i cola. 😲

Köp nytt! Och tryter pengarna, drick fyra bärs mindre på krogen nästa gång. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Och tryter pengarna, drick fyra bärs mindre på krogen nästa gång. 🙂

😆

Vilka lyxställen du drar till, hacke!

Nämenalltså jag tog hänsyn till vad jag tror addic brukar hänga på för ställen. Man har ju sett "partybilder" från deras lokala (enda?) krog i Växjö här på forumet. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tangentbord kostar ju nästan ingenting numera. Det är inte värt jobbet att strula med att göra rent ett sådant och få det att nästan bli bra...

Du läste inte mitt inlägg va? 🙂

😏

Ibland skummar man igenom trådarna lite för snabbt... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Om du inte redan gjort det vid det här laget...

Då det är ett tangentbord till en stationär dator, så brukar det gå att vända det upp och ned på. Sedan lossnar du ev skruvar eller plastsnäppar. Då lossnar bakstycket, lyft ur delarna tills du når tangenterna. Gör rent. Se till att sätta tillbaka dem på rätt plats bara sedan. Tangentbord 105-2600 kr.

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Kan ju vara så att du har ett tgtbord av bättre kvalitet än dem på jobbet. Vi plockade isär ett där nyligen. Coca-Colan hade frätt sönder tangenternas undersida.

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste hylla mitt nuvarande tangentbord - det bästa tangentbord jag nånsin satt fingrarna på! 😉

Logitech UltraX Flat

Känslan kan inte beskrivas i ord. Testa själv! 😉

Eller läs på Sweclockers så länge...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste hylla mitt nuvarande tangentbord - det bästa tangentbord jag nånsin satt fingrarna på! 😉

Logitech UltraX Flat

Känslan kan inte beskrivas i ord. Testa själv! 😛

Eller läs på Sweclockers så länge...

Kan inget än att hålla med! 😉

Lite laptop-känsla

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...