Jump to content
Annons

Recommended Posts

Guest Jonathan
Posted

Hej!

Funderar på att skaffa antingen en GT-8:a eller en Tonelab SE.

Men vilken är mest prisvärd?

Priset för GT-8 är ca 4150kr och Tonelaben ligger på ca 6000kr

Är det värt att lägga pengarna på VOX:en eller ska man köpa Gt-8:an

GT-8 fick bra kritik i FUZZ kommer dock inte ihåg vilket nummer.

Vad tycker ni?

Annons
Posted

En kompis till mig köpte nyligen en GT. Om det var en 6:a eller 8:a kan jag dock inte svara på. 😛

Jag tyckte den lät jättebra när man hade skruvat lite på den. 😄

Problemet som jag ser det med multieffektboxar är att de innehåller på tok för mkt ljud som man aldrig använder....definitivt inte live i alla fall. 😆

Ett tips om du ska köpa GT:n är att sticka till en musikaffär och testa den när du spelar själv för den kommer garanterat låta mkt bättre där än vad den gör på de ljudexempel som de lagt upp deras hemsida. Gå in och lyssna. Fattar inte hur de tror att någon kommer att köpa boxen enbart efter att ha lyssnat på ljudexemplena. Funderar nästan på att spela in lite egna ljudexempel och skicka till dem för att uppdatera sidan. 🙂

Voxen har jag aldrig hört hur den låter så den kan jag inte uttala mig om.

Lycka till!!

Mvh / djonas

Posted

Det finns väl inget rätt och fel här. Båda har nog ungefär samma möjligheter. Själv har jag aldrig hittat riktigt rätt på Boss-prylar (med undantag av deras noisegate-pedal). Däremot är jag heltorsk på allt jag provat från Vox. Har en combo som bygger på samma förstärkarmodeller som Tonelaben, den låter helt otroligt bra i a f.