Jump to content
Annons

Tidigare köpråd gitarrförstärkare


fyffes

Recommended Posts

Jag har spelat akustisk gitarr en tid och har nu fått en elgitarr (Fender) som jag behöver en förstärkare till. Det är alltså ingen "nybörjar - learn-to-play"-förstärkare jag är ute efter, utan en som ska passa i de flesta miljöer. (Både övning och mindre scenframträdande.)

Jag har funderat på en JJlabs GS4012R 40W (2000 kronorsklassen) som verkar prisvärd. Andra förslag välkomnas!

Uppdatering:

En Fender Eighty-five är nu inköpt:

Eightyfive1.jpg

Den är i mycket bra skick, enda utseendemässiga "defekten" är att metallringen i input 1-jacket är borta:

Eightyfive2.jpg

Om någon har en sådan kontakt eller bara ringen (den djupa varianten, finns en grund variant också), PM:a gärna.

Redigerat av fyffes
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

tjaba. jag sitter på en JJlabs GS4012R 40W som "hemma-förstärkare". det finns egentligen bara två nackdelar med den och dessa är: 1.den saknar tonkontroller (heter det så?) alltså bas, mid, tremble inställningar för dist ljudet, det är dock inte dåligt ljud men når inte upp till samma kvalitet som de större modellera från jjlabs. 2. den är på gränsen till för högljudd för att ha hemma. den lägsta volymen som disten låter bra på är aldeles för hög enligt min mening.. annars en prisvärd stärkare som jag föredrar framför laney hcm och kustom som är andra i samma prisklass jag har testat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lika bra att att försöka titta lite över 2000 kr klassen så att du få en bra förstärkare från början. Fender Pro Junior är liten och lätt att ta med sig, enkel att ratta (1 volym & 1 ton), och låter hyfsat högt.

På denna förstärkare kan skruva upp volymen efter behag och sedan genom att ändra volymen på gitarren för att gå mellan rent till mera skitigt ljud

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...