Jump to content
Annons

Demoforumet endast för medlemmar?


Lindeberg

Recommended Posts

Annons
  • Svar 147
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

SAMMANFATTNING:

Demoinspelningar, Utkast

- öppet endast för registrerade användare

- kan göra inlägg redan som nykomling

- kan EJ komma att recenseras i tidningen

- ingen gallup/betygsättning

Demoinspelningar, Färdiga demos

- läsbart för allmänheten (icke-registrerade användare)

- kräver Medlemsstatus* för att skriva inlägg (*fås efter 25 st inlägg)

- kan komma att recenseras i tidningen

- gallup och betygsättning

Tror detta uppfyller i princip samtliga fördelar/syften vi nämnt i tråden.

De med fet stil är väl de som egentligen är de mest intressanta.

En sak bara, jag tror inte att de flesta använder forumet för PR utan för att få konstruktiv kritik. Ett svårare problem är väl hur man kommer åt dem som lägger upp tjugo låtar på lika många inlägg samt inte kommenterar någon annans alster.

De personernar förvsvinner dock ganska snabbt av sig själva eftersom folk vägrar svara efter ett tag :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hihi. Har hunnit med ett styrgruppsmöte, en kycklingsallad och två flaskor vin (med sambon) sedan mitt sista inlägg. Tänk va irrelevant det här känns nu, jämfört med innan! 😳

Jag säger som Mongo-Lasse: Skål!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hackes förslag e bra tycker jag. Blir effekten fel är det väl bara att göra om. Med tanke på att demoforumet är det kanske mest nyttjade här så vore det ju konstigt om vi inte utvecklade vartefter. Så kör hårt !

Link to comment
Dela på andra sajter

Nykter igen.

Ett svårare problem är väl hur man kommer åt dem som lägger upp tjugo låtar på lika många inlägg samt inte kommenterar någon annans alster.

Men just därför måste man ha gjort 25 inlägg och fått medlemsstatus för att posta demos i det publika demoforumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Buzz skulle jag kunna ta som en förolämpning, men jag vet ju att du är en snäll kille, så jag låter bli. 😏

Varför då, kom inte alla hits på din låt därifrån? Tror det var Olsberg som sa.

Men ok, krångla hur mycket ni vill.

Det var bara ett förslag från min sida.

Sitter här och överväger om jag ens ska svara. Vi pratade mest om varandra igår.

Precis som du hade ett förslag från din sida, hade jag ett förslag från min sida. Att man inte håller med dig by default måste inte nödvändigtvis betyda att man krånglar eller har fel.

Att bumpa länkar till sina egna låtar på buzz är under min värdighet.

Och jag menar inte så allvarligt som jag låter. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Man måste nog se på detta ur vilket perspektiv man vill arbeta. Vill vi i och med detta förhindra att folk kommer med PR? Om så är fallet, är hackes förslag inte rätt medicin. De som bara vill ha PR har gjort sina låtar klara, inspelade och mixade. De postar rakt upp och ned i den öppna och därmed färdiga demosektionen, eftersom det är där, helt regelmässigt, deras låtar ska ligga. Detta gör den ofärdiga demosektionen meningslös ur detta perspektiv. Dessutom, skulle jag vilja tillstå, kanske detta även skrämmer bort nya medlemmar. Allt material är "för bra" och eftersom de inte kan lyssna på det ofärdiga materialet kommer de inte otänkbart avskräckas från att registrera, så som det påpekats i tidigare trådar kring ämnet.

Sedan så tappar man givetvis möjligheten att låna lite webspace av forumet för att spela upp för sina polare även utanför forumet, om man inte är helt klar.

Jag är nog inne på Dumb dans linje. För mycket regler krånglar till allt, det ska inte behöva läsas igenom timvis med regler bara för att vara här på forumet, och specialregler för alla underforum. Givetvis skall man hålla sig till, samt läsa, de regler som finns, men blir det för många, blir det lätt komplicerat. Jag håller mig hellre till principen som UK SAS arbetar efter: KISS. Keep it simple stupid. Det hela går ut på att ju mindre komplicerat ett system är, desto mindre fel blir det. Logiskt.

EDIT: Förtydliganden

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Man måste nog se på detta ur vilket perspektiv man vill arbeta. Vill vi i och med detta förhindra att folk kommer med PR?

Vad menar du med "kommer med" PR? Att de använder forumet som PR-kanal till egen förmån, eller att demoforumet blir PR ut mot Internet till Studios förmån? Eller vad?

Om så är fallet, är hackes förslag inte rätt medicin. De som bara vill ha PR har gjort sina låtar klara, inspelade och mixade. De postar rakt upp och ned i den öppna och därmed färdiga demosektionen, eftersom det är där, helt regelmässigt, deras låtar ska ligga. Detta gör den ofärdiga demosektionen meningslös ur detta perspektiv.

Men det är ju därför 25-inläggs kravet ska finnas på det publika forumet, för att förhindra dessa parasiter. Utkast forumet fyller de behov som DD nämnde i sitt första inlägg. Ur vilket perspektiv du anser det meningslöst förstår jag inte.

Dessutom, skulle jag vilja tillstå, kanske detta även skrämmer bort nya medlemmar. Allt material är "för bra" och eftersom de inte kan lyssna på det ofärdiga materialet kommer de inte otänkbart avskräckas från att registrera, så som det påpekats i tidigare trådar kring ämnet.

DET är däremot en synpunkt jag oxå funderade på innan, och håller med om.

Sedan så tappar man givetvis möjligheten att låna lite webspace av forumet för att spela upp för sina polare även utanför forumet, om man inte är helt klar.

Är det bra eller dåligt?

Jag är nog inne på Dumb dans linje. För mycket regler krånglar till allt, det ska inte behöva läsas igenom timvis med regler bara för att vara här på forumet, och specialregler för alla underforum. Givetvis skall man hålla sig till, samt läsa, de regler som finns, men blir det för många, blir det lätt komplicerat. Jag håller mig hellre till principen som UK SAS arbetar efter: KISS. Keep it simple stupid. Det hela går ut på att ju mindre komplicerat ett system är, desto mindre fel blir det. Logiskt.

KISS principen är lika bra som gammal. I så fall föreslår jag att vi behåller det som det är.

Kan inte fatta att jag lägger så här mycket energi på detta... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Man måste nog se på detta ur vilket perspektiv man vill arbeta. Vill vi i och med detta förhindra att folk kommer med PR?

Vad menar du med "kommer med" PR? Att de använder forumet som PR-kanal till egen förmån, eller att demoforumet blir PR ut mot Internet till Studios förmån? Eller vad?

Om så är fallet, är hackes förslag inte rätt medicin. De som bara vill ha PR har gjort sina låtar klara, inspelade och mixade. De postar rakt upp och ned i den öppna och därmed färdiga demosektionen, eftersom det är där, helt regelmässigt, deras låtar ska ligga. Detta gör den ofärdiga demosektionen meningslös ur detta perspektiv.

-------------

Men det är ju därför 25-inläggs kravet ska finnas på det publika forumet, för att förhindra dessa parasiter. Utkast forumet fyller de behov som DD nämnde i sitt första inlägg. Ur vilket perspektiv du anser det meningslöst förstår jag inte.

Jag menar de som kommer hit och postar en låt i demoforumet endast för att PRa sitt band eller site. Alltså inget som har med PR för forumet att göra. Sorry, var lite otydlig där.

25 posts gränsen är egentligen inget jätteproblem att komma runt. Det "går" att skriva väl valda OT inlägg och saker under allmänt och komma upp i 25 poster om man bara vill. Visst, det är lite extra jobb. Denna regel/funktion är jag nog dock villig att acceptera. Och vad jag menar med meningslöst är just att det är inte svårt att fuska sig genom systemet, eftersom det i grund och botten bygger på att vi ska vara öppna mot varanra. Istället för att bunta upp massa regler och fack ser jag hellre att vi lär oss vara lite källkritiska och kunna ignorera rötäggen när de väl dyker upp, för det kommer de alltid att göra.

Jag har upptäckt en sak, vet inte om fler gjort detsamma. Ju mer regler man har och ju mer begräsningar man sätter in, desto mer förbannade blir folk när dessa bryts, och desto mer regler och begräsningar byggs in. Detta gäller så väl forum som staket och larm i villor.

1: intresset för registrering och nyrekrytering kommer minska. Verksamheten är för polisiär

2: inskränkningarna leder till att en del hoppar av, det är för polisiärt.

3: kontrollapparaten blir allt mer avancerad, tar mer tid och resurser, i detta fallet fler moderatorer.

4: När nån går runt systemet skall det genast stiftas en ny regel som förhindrar detta intrång igen. Och så håller det på.

Detta är inte riktigt min uppfattning o studio forum. Vad jag kände när forumet startade var att det var ett skönt ställe att hänga på. Rätt löst hållet och underhållande. Nu har det blivit många fler användare och vissa regler har börjat hållas hårdare på. Men jag vill fortfarande ha den ursprungliga öppenheten. Visst, jag är moderator, men jag vill inte agare överbeskyddande och polisiärt och ingripa vid minsta överträdelse. Visst, jag påpekar när folk inte läst t.ex. demo reglerna, men jag varken låser trådarna, eller redigerar inläggen, så vida dessa inte helt klart och tydligt bryter mot någon av de grundläggande forumreglerna.

Därmed är det inte sagt att min 1-4 lista ovan kommer att inträffa, jag bara ogillar systemet som riskerar att uppstå. Och ibland går det jäkligt fort, utan att man som medlem egentligen märker det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan så tappar man givetvis möjligheten att låna lite webspace av forumet för att spela upp för sina polare även utanför forumet, om man inte är helt klar.

Är det bra eller dåligt?

Tänk såhär: Alla mina musikerpolare är inte reggade här, antingen för att de tycker att det är för proffsigt eller för att forum inte riktigt är deras grej. Ponera vidare att jag inte har eget webspace och att polaren bor i USA (och därmed inte kan språket heller). Vidare kör de inte msn eller nått liknande smidigt, och därmed blir överföringen jobbig att hantera. Då kan det ju vara smidigt att om man nu ändå har lagt upp demolåten här på forumet vid något tillfälle, färdig eller ej, kunna länka den åt dem för kommentarer på mix etc. Makes sense?

Sedan skall man ju inte utnyttja funktionen som nån hårddisk, men det följer sig ju naturligt, det man lägger upp får man kommentarer på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom, skulle jag vilja tillstå, kanske detta även skrämmer bort nya medlemmar. Allt material är "för bra" och eftersom de inte kan lyssna på det ofärdiga materialet kommer de inte otänkbart avskräckas från att registrera, så som det påpekats i tidigare trådar kring ämnet.

DET är däremot en synpunkt jag oxå funderade på innan, och håller med om.

Jag tror inte det är något problem. I och med benämningen på de två olika forumen är det självklart att det ena handlar om pågående arbete och det andra om färdiga arbeten/produkter. Om du som icke-medlem bara kan ta del av de färdiga arbetena tror jag dels att man lockas att bli medlem för att få titta in bakom kulisserna på de låtar man redan hört i färdigt skick. Strunt samma om dessa låtar inte finns där, det märker man ju i alla fall inte förrän det är försent (förrän man blivit medlem) :rolleyes:

För det andra så tror jag inte att färdig musik avskräcker någon, varken från att bli medlem i det här forumet eller från att göra egen musik. Tvärtom. Jag tror det uppmuntrar potentiella medlemmar: "så duktiga är dom på forum.studio.se"

Sedan så tappar man givetvis möjligheten att låna lite webspace av forumet för att spela upp för sina polare även utanför forumet, om man inte är helt klar.

Är det bra eller dåligt?

Den detaljen borde inte vara något problem eftersom den ligger i linje med hela förslaget. Gillar man Hackemans förslag, gillar man nog idén om att låtskrivare får hitta någon annan serverplats om de vill exponera sina låtskisser för andra än forumet. Däremot funkar det ju fortfarande att utnyttja utrymmet om man vill exponera färdiga låtar.

Då kan det ju vara smidigt att om man nu ändå har lagt upp demolåten här på forumet vid något tillfälle, färdig eller ej, kunna länka den åt dem för kommentarer på mix etc. Makes sense?

Ja, men Dropload och liknande tjänster funkar också utmärkt, om det rör sig om enstaka personer.

Link to comment
Dela på andra sajter

1: intresset för registrering och nyrekrytering kommer minska. Verksamheten är för polisiär

2: inskränkningarna leder till att en del hoppar av, det är för polisiärt.

3: kontrollapparaten blir allt mer avancerad, tar mer tid och resurser, i detta fallet fler moderatorer.

4: När nån går runt systemet skall det genast stiftas en ny regel som förhindrar detta intrång igen. Och så håller det på.

Jag tycker du dramatiserar och överdriver avsevärt.

Som jag skrev i detta inlägg innebär mitt förslag i grund och botten bara att vi skapar ett nytt icke-publikt demoforum för de som vill använda ett sånt, snarare än att låsa det vi redan har.

Orkar inte älta mer just nu. I brist på framsteg i ärendet lägger jag min röst på att låta det vara som det är. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har upptäckt en sak, vet inte om fler gjort detsamma. Ju mer regler man har och ju mer begräsningar man sätter in, desto mer förbannade blir folk när dessa bryts, och desto mer regler och begräsningar byggs in. Detta gäller så väl forum som staket och larm i villor.

Egentligen så är det inte så många nya regler att hålla reda på i Hackes förslag. Se det så här:

Dels en önskan om att öppna en ny underavdelning, nämligen "låtar under arbete".

Dels regeln om att man måste vara minst 'medlem' (till skillnad mot nykomling) för att posta i "demoinspelningar".

Edit: Typiskt exempel på hur långsamt jag skriver. Hacke har redan kommenterat Nekos inlägg utan jag märkt det... :rolleyes:

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Typiskt exempel på hur långsamt jag skriver. Hacke har redan kommenterat Nekos inlägg utan jag märkt det...  :rolleyes:

Då är vi kvitt. Du hann skriva ditt förra under tiden jag skrev mitt förra. 😱

Lovade att inte älta mer, men kan inte låta bli att reflektera över att det just moderatorerna (Neko och Dumb Dan) som är tydligt mot mitt förslag...

Innebär min föreslagna ändring, eller avsaknaden av DDs föreslagna ändring, något bakom kulisserna som jag inte inser? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Typiskt exempel på hur långsamt jag skriver. Hacke har redan kommenterat Nekos inlägg utan jag märkt det...  😆

Då är vi kvitt. Du hann skriva ditt förra under tiden jag skrev mitt förra. 🙂

Lovade att inte älta mer, men kan inte låta bli att reflektera över att det just moderatorerna (Neko och Dumb Dan) som är tydligt mot mitt förslag...

Innebär min föreslagna ändring, eller avsaknaden av DDs föreslagna ändring, något bakom kulisserna som jag inte inser? 😉

Angående dramatiken ovan, jag tror inte att det direkt kommer innebära att det blir precis som jag skrev, men att det ändå kan vara värt att ha i hövvet. 😛 Regler har en tendens att föda regler. Och än viktigare att inse, rötäggen kommer alltid att finnas, oavsett hur mycket vi värjer oss, frågan är bara hur många potentiella nykomlingar vi vågar "offra" för att bli av med några få rötägg.

personligen har jag svårt för att se vad det ickepublika forumet gör för nytta rent praktiskt, och jag har läst igenom förslaget noga. Förklara gärna mer, jag vill inte vara trångsynt. 🙂

EDIT: la till för att visa att jag är rätt trevlig egentligen.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

personligen har jag svårt för att se vad det ickepublika forumet gör för nytta rent praktiskt, och jag har läst igenom förslaget noga. Förklara gärna mer, jag vill inte vara trångsynt.  😆

Kan ta ett alldeles äkta och praktiskt exempel...

För ungefär en månad sedan snickrade jag och Linnéa (den andra halvan av NMA) ihop en liten låt. Jag tyckte att det verkade jättelovande och tyckte absolut att det var värt att arbeta vidare på, medans Linnéa var lite tveksam till om det verkligen höll... Så då la jag upp skissen på 99musik's demoforum (som bara är öppet för medlemmar) och frågade folket där om det var nåt att ha.

Jag ville inte lägga upp det på Studios forum eftersom här kan vem som helst gå in och lyssna, och det skulle ju inte kännas så bra om en massa okänt folk laddade hem och spred en skiss som vi inte var 100% nöjda med.

Link to comment
Dela på andra sajter

För egen del anser jag fortfarande att "Hackemans" förslag är det bästa. Ett mer öppet Demo-forum för färdiga låtar och ett lite mer privat Demo-forum för låtar som är under arbete. Enkelt och bra.

25 post-regeln tror jag (även om andra tycks tveksamma till det) kommer sålla bort många av de som bara tänker lägga ut en låt och försvinna (inte alla men de flesta)... Jag menar, jag tycker jag har skrivit på som fan här sen jag blev medlem och jag är uppe i 17 ynka inlägg bara... (om man inte räknar med OT förstås... och det gör man ju inte... Synd... Jag gillar OT... 😄 )

Hur som helst, jag hade aldrig orkat lägga ner all den här energin på att skriva och svara på inlägg bara för att sen få lägga ut låtar... och om någon tänker försöka fixa enkla inlägg genom stt skriva "tjollahopsansa" eller något annat meninglöst i olika trådar så lär väl det märkas... Då får väl de andra medlemmarna på forumet - snällt och trevligt - förklara för personen vad som gäller...? Men som sagt... Jag tror inte folk kommer att orka sitta och försöka "fuska" sig fram till sina 25 inlägg...?

Man måste också komma ihåg att den här tråden startade därför att flera medlemmar faktiskt upplevde den nuvarande utformningen av Demo-forumet som problematiskt... Frågan är med andra ord inte om "Hackemans" lösning är det bästa möjliga utan om det är bättre än den nu existerande lösningen, dvs Demo-forumet som det ser ut idag. Jag tror att den är det... Men har någon annan en bättre lösning så "let's hear it..."

/ BB

EDIT: Ops, glömde visst ett ord i en mening...

Redigerat av Benjamin
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett brutalt påhopp från mig: Vissa proffsiga medlemmar kanske vill ha det som det är, efterssom deras färdiga alster låter så mycket bättre i direkt jämförelse vid sidan av halvfärdiga grejer 🙂

Med ett forum för färdiga alster blir ju konkurrensen där rätt så mycket hårdare.....

Förlåt att jag sa det!!, men precis som hackeman så fick jag en känsla av att det ligger nåt bakom kulisserna..... så jag bökar lite, som den gris jag är 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett brutalt påhopp från mig: Vissa proffsiga medlemmar kanske vill ha det som det är, efterssom deras färdiga alster låter så mycket bättre i direkt jämförelse vid sidan av halvfärdiga grejer  😛

Med ett forum för färdiga alster blir ju konkurrensen där rätt så mycket hårdare.....

Förlåt att jag sa det!!, men precis som hackeman så fick jag en känsla av att det ligger nåt bakom kulisserna..... så jag bökar lite, som den gris jag är  🙂

Seriöst! Tror du på det där själv? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett brutalt påhopp från mig: Vissa proffsiga medlemmar kanske vill ha det som det är, efterssom deras färdiga alster låter så mycket bättre i direkt jämförelse vid sidan av halvfärdiga grejer  😛

Med ett forum för färdiga alster blir ju konkurrensen där rätt så mycket hårdare.....

Förlåt att jag sa det!!, men precis som hackeman så fick jag en känsla av att det ligger nåt bakom kulisserna..... så jag bökar lite, som den gris jag är  🙂

Seriöst! Tror du på det där själv? 😄

Eftersom jag refereras i inlägget får jag väl inflika att jag inte tror på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det var min idé att låsa "Din musik"-delen av 99musik så kanske jag ska förklara min tanke bakom det hela.

1. En del medlemmar ville inte lägga upp sin musik helt offentligt. Även om det är gratis att registrera sig som medlem på 99musik så är risken mindre att skrupelfria personer från världens alla hörn damsuger den delen av forumet på material för att använda i eget syfte. Det ger dessutom en psykologisk trygghet att på ett ungefär veta vilka och hur många som har möjlighet att lyssna på ens låtar/skisser.

2. "Din musik"-delen är inte tänkt att använda som promotion för medlemmarna utåt sett, enbart för att visa upp sina låtar för "polarna" på 99musik och få kommentarer och kritik. Oftast har medlemmarna egna hemsidor eller profilsidor på andra musikrelaterade hemsidor på nätet som de använder som promotion-kanal.

3. Det underlättar att ha den avdelningen låst ifall vi på 99musik framöver skulle erbjuda web-utrymme till våra medlemmar för att lägga upp sin musik. I och med att den delen är låst för allmänheten så anses det som "slutet sällskap" i STIM-termer. Det innebär att 99musik i sådant fall inte skulle behöva betala STIM-ersättning per nedladdning för musik som ligger på 99musik-servern. (I skrivande stund är endast s.k djuplänkning tillåten.)

4. Det är en "morot" för icke-registrerade att ta steget till att bli medlem för att få ta del av våran underbara värld.

Min uppfattning är att det inte ses som "polisiärt" eller "hårt styrt" att låsa den delen av forumet på något sätt. Jag tror snarare att 99musik får fler låtar/skisser presenterade tack vare detta. Men jag kan ju ha fel, och om det skulle visa sig att det är kontraproduktivt så är det inte svårare än att man ändrar sig.

Martin Pettersson

Moderator på 99musik.com

Redigerat av Martin Pettersson
Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte att man behöver skapa en ny tråd i ett ämne som redan diskuterats i flera trådar tidigare bl a länk1 och länk2.

Nuvarande demosida fungerar inte bra därför att:

1) Antalet bidrag är så stort att man inte hinner lyssna eller hittar den musik man kan tänka sig kommentera.

2) Man kan "spamma" sidan med hur många låtar som helst utan att för den skull solidariskt kommentera andras alster, parasitera som Hackeman kallar det.

Att begränsa möjligheten att lyssna på andras låtar som ursprungsförlaget var i dena tråd tycker jag skjuter brevid målet, att få en mer lättorienterad demosida. Vi som inte är så proffsiga vill väl att så många som möjligt kan höra och kommentera våra komposistioner?

Åerkommer till mitt tidigare förslag till lösning:

1) Indelning i demolåtar och skisslåtar (olika sidor).

2) Tre inlägg (feedback) berättigar till ett demo/skissupplägg.

3) Max en demo/skiss per gång och vecka.

4) Tydligt ange vilket typ av musik, genre, det rör sig om.

5) Glöm inte att man kan lägga upp idéer även på andra sidor, exempelvis under "komposition, arrangering", vilket jag själv syndat mot...

Neko, jag tycker du gör ett alldeles förträffligt jobb som moderator men nån slags yxa när det gäller demosidan måste du nog hålla i...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får ta upp saken till diskussion med Olsberg och se vad han tycker. Han är den som kan öppna nya forum etc häromkring. 😉

Jag tog upp det med Olsberg per email. Han gillade min sammanfattning och tyckte vi skulle prova.

Detta var dock innan du och DD gjorde era inlägg, så efter det föreslog jag att vi skulle låta det puttra i grytan ett tag till.

Så puttra på nu bara. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

personligen har jag svårt för att se vad det ickepublika forumet gör för nytta rent praktiskt, och jag har läst igenom förslaget noga. Förklara gärna mer, jag vill inte vara trångsynt.  😉

Den här reflekterade jag inte över innan. Tänkte först att du och DD höll med varandra, men så är ju inte fallet. DD vill bara ha ett ickepublikt demoforum, du vill bara ha ett publikt forum, och majoriteten av övriga vill ha både och.

Vi kanske ska göra en gallup och rösta om det demokratiskt? 😱

Eller lägger vi energin på nåt mer viktigt här i livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte att man behöver skapa en ny tråd i ett ämne som redan diskuterats i flera trådar tidigare bl a länk1 och länk2.

Jag startade tråden med ett konkret, enkelt förslag.

Så som den utvecklats tar jag inget ansvar för. 😆

(e)qualitymusic klagade inte på hur tråden utvecklats.

Jag tar på mig skulden för utvecklingen. Utveckling är inte bra. Demokrati är inte heller bra. Länge leve Gestapo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...