Jump to content
Annons

Egna POD-ljud


Mr Underhill (oregistrerad)

Recommended Posts

Mr Underhill (oregistrerad)

Bandkillarna har till slut börjat fixa med sina PODar och letade efter användbara metal-ljud på Line 6 siten. Varken basist eller gitarristerna fann något speciellt.

Är det ngn fiffig kille, eller tjej givetvis, som knåpat själv eller har någon länk info?

Hittade ingen tidigare tråd om detta vilket tyvärr inte behöver betyda mer än att det är skit bakom knapparna 😆 (ifall det redan finns någon alltså!) 😳

Mr U

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det finns nog en hel del rätt bra egengjorda presets på line6:s hemsida men man får ju ta i beatning att dom skruvats fram med dessa människors gitarrer så man får ju räkna med viss mixtring själv innan man hittar ett klockrent ljud till sin egen gitarr.

Annars finns ju deras Model Pack "Metal shop".

Lyssna på dom demoljuden, där har du FETT ljud 😛😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Underhill (oregistrerad)

Thanks guys! 😕

Nu är det bara att ta fram blåslampan och få killarna att testa.

Snyggt ordnat på forumet Wicked_s. Hoppas att grabbarna kan utöka samlingen så småningom.

Gillade Rectumrockljudet AAALOT! 😄

ROCK ON! MR U

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Wicked-ponken är grym!!!!!! Han spelar som en Malmsteen med hjärna och rattar så feta ljud så man måste låsa in boskap innan man börjar lyssna!!!!

Du är en kung! Kan man höra det Du fick hjälp med av Tormentor nånstans? Har Ni fått några kontakter? Berätta för Ditt fan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Rob Lipton (oregistrerad)
Bandkillarna har till slut börjat fixa med sina PODar och letade efter användbara metal-ljud på Line 6 siten. Varken basist eller gitarristerna fann något speciellt.

Är det ngn fiffig kille, eller tjej givetvis, som knåpat själv eller har någon länk info?

Hittade ingen tidigare tråd om detta vilket tyvärr inte behöver betyda mer än att det är skit bakom knapparna 😄 (ifall det redan finns någon alltså!) 😮

Mr U

Från en bandmedlem till en annan 😉 ........ det finns en och annan intressant att tanka hem från http://www.customtone.com/. Mycket skit men en och annan finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Wicked-ponken är grym!!!!!! Han spelar som en Malmsteen med hjärna och rattar så feta ljud så man måste låsa in boskap innan man börjar lyssna!!!!

Du är en kung! Kan man höra det Du fick hjälp med av Tormentor nånstans? Har Ni fått några kontakter? Berätta för Ditt fan!

Tack, fan vad kul att höra! Kul jämförelse! *garv*

Det som Tormentor la trummor på finns på våran webbsida:

http://www.cromonic.com

Bara att knappa vidare till download där. Vi håller på att spana lite, har skickat iväg en massa skivor till olika bolag, tidningar, zines, radiostationer etc. Så vi får se vad som händer. Jag gjorde en intervju med "Metal Rules" som finns att läsa här:

http://www.metal-rules.com/zine/index.php?...d=125&Itemid=54

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...