Jump to content
Annons

Thimmie Englund


Thimmie

Recommended Posts

Thimmie Englund, född 1980 från Västervik. Sångare och medelmåttig gitarrist, är egentligen trummis, men har blivit avdankad på det också. Så nu ägnar jag mina lediga stunder åt att göra låtar. Jag har helt enkelt gått från att vara musiker till att bli låtskrivare. Kolla gärna in www.thimmie.se

Yrke: Jag jobbar på Musiclink AB i Hultsfred, ett helägt dotterbolag till föreningen Rockparty som arrangerar Hultsfredsfestivalen. Musiclink gör en massa saker och de driver bl.a. utbildningen Digital mediadistributiondär jag är utbildningsledare. Jag undervisar även på gymnasienivå där jag numera bara har en kurs, det är branschkunskap för estetiska programmet.

Intressen: Dumt att inte nämna musik eftersom jag både spela och lyssna på musik. Vad vore livet utan musik? När folk frågar vad jag lyssnar på säger jag att det är allt utom hip hop och dansband, vilket är sant. Man kan inte gilla allt. Jag skulle vilja rekommendera: WASP – The crimson idol, Kent – Isola, Daniel Cirera - Honestly - I Love You *cough* och Opeth – My arms your hearse.

Jag är löjligt intresserad av engelsk fotboll, jag beskyller min far för det. Jag mins i min ungdom där Tipsextra var ett stående inslag varje lördag. Far min är ett inbitet Manchester United-fan men så mycket inflytande har han inte haft på mig eftersom att det var Arsenal som 1988 fångade mitt fotbollshjärta. Jag har den stora äran att skriva om Arsenal på fan-sajten www.svenskafans.com. Kanske har du tid att gå in och läsa någon av mina ”Dagens Arsenal”?

Det händer att jag hugger tag i en bok och då är det Jean-Philippe Toussaint, en av mina absoluta favoritförfattare som gäller. Han beskriver saker med sådan lätthet, trots att det ibland känns mycket större. Men den bästa och mest bisarra bok jag läst är ändå Tärningsspelaren av Luke Rinehart.

Dröm: Att bli artist eller låtskrivare.

Japp, det var nog allt! Glöm inte bort att komma ihåg mig…

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
Välkommen! Ska bli kul att se dig här i krokarna =)

Jepp, äntligen har jag reggat mig! Jag har varit inne och tjuvläst lite då och då, men inte "orkat" regga mig. Men nu så!

android//

Hej, hej! 😄

Redigerat av Thimmie
Link to comment
Dela på andra sajter

Whälkommen, du verkar spänna över ett brett område!

Tack och bock! Hur menar du brett område? Musikaliskt antar jag? Har du kollat in min sajt eller?! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

dede//

Jupps, en av dem är nästan fixad. Dock vore det kul om man fick pröjs för låtarna duvet... 😕

Håkan Ekberg//

Tack o bock!

demoniqus//

Tack o bock!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, har ju redan sett dig ganska så ordentligt trots endast 3-4 dagar här. Kepp it on.

Så klart! Jag regga mig ju för att vara delaktig i det som händer och fötter här! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

dedacia//

Tja! 😉

L.C//

Tja! 🙂

Redigerat av Thimmie
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...